site.btaРежисьорът Пон Джун-хо представи филма си "Мики 17" на "Берлинале"
![Режисьорът Пон Джун-хо представи филма си "Мики 17" на "Берлинале"](/upload/10562116/ddc6447358a0436693d264c0b5789850--0--affdf98dc5db4d33a5579f83413a6c8d.jpg?l=1000)
![Режисьорът Пон Джун-хо представи филма си "Мики 17" на "Берлинале"](/upload/10562116/ddc6447358a0436693d264c0b5789850--0--affdf98dc5db4d33a5579f83413a6c8d.jpg?l=1000&original=)
Шест години след "Паразит", режисьорът Пон Джун-Хо изпраща Робърт Патинсън в космоса и се подиграва с космическите амбиции на Илон Мъск в комедията "Мики 17", представена извън конкурсната програма на "Берлинале", предаде АФП.
Световна премиера на очакваната с нетърпение пародия беше в Лондон в четвъртък.
Във филма участва Робърт Патинсън, идолът на феновете на поредицата "Здрач", който се превърна в един от най-търсените британски актьори в Холивуд ("Батман", "Тенет"). Той е в ролята на разорен младеж на име Мики. Като милиардер ала Илон Мъск се изявява актьорът Марк Ръфало.
Героят на Робърт Патинсън бяга от поредните си проблеми и се оказва "опитно зайче" на космически кораб на път да колонизира нова галактика. Милиардерът е единственият шеф на кораба. Освен съпругата му (Тони Колет) няма други хора. Мики е в дъното на социалната стълбица. Той е изпращан на всякакви опасни мисии, но благодарение на машина може да бъде "препечатан" и възкресен всеки път, когато умре.
Пон Джун-хо каза, че преди всичко е искал да направи ефектен и забавен филм. "Всичко, което се случва с Мики, неговото положение и начинът, по който се отнасят към него във филма, са политически. Става въпрос за това как се отнасяме и дали уважаваме едно човешко същество", коментира той.
"Това е научнофантастичен филм, в който хората отиват на извънземни планети, с космически кораб и всичко останало, но става въпрос за смешни хора (...) Това не е голямо космическо приключение, в което хората воюват с лазери. Това е филм за смешни неудачници. Филмът е пълен с хора, които са очарователно нелепи", обясни режисьорът в Берлин.
"Мики 17" е първият филм на Пон Джун-хо след социалната сатира "Паразит", която спечели "Златна палма" на кинофестивала в Кан и триумфира на наградите "Оскар". Южнокорейският режисьор сътвори история през 2000 г., когато филмът му за пропастта между бедните и богатите в съвременен Сеул стана първата неанглоезична продукция, спечелила "Оскар" за най-добър филм. Той получи общо четири статуетки на Американската киноакадемия, включително за най-добър режисьор и оригинален сценарий за Пон Джун-хо.
/ХТ/
news.modal.header
news.modal.text