site.btaУченици ще превръщат стихотворения във визуални творби по проект на казанлъшката фондация "Артин Азинян"
![Ученици ще превръщат стихотворения във визуални творби по проект на казанлъшката фондация "Артин Азинян"](/upload/10652572/fbaf2afb-eea9-4432-9887-9ea945a6b40f.jpeg?l=1000)
![Ученици ще превръщат стихотворения във визуални творби по проект на казанлъшката фондация "Артин Азинян"](/upload/10652572/fbaf2afb-eea9-4432-9887-9ea945a6b40f.jpeg?l=1000&original=2f3febbb8b1bbd1949c0120d965a261e2ce1ca8e)
Казанлъшката фондация „Артин Азинян“ започва работа по проекта Национален конкурс „Нарисувай стих“, насочен към ученици от пети до 12 клас. Това съобщи за БТА фотографът и основател на организацията Бедрос Азинян. Проектът е финансиран от Национален фонд „Култура“, а учениците ще създават визуални творби, базирани на стихотворения.
Участниците ще трябва да се запознаят с автобиографията на избран от тях поет, както и да изберат негово стихотворение за създаването на визуална творба – рисунка или фотография. За постигане на целта, децата ще трябва да вникнат в стихотворението, да анализират и изследват, да си създадат мнение, картина, която след това ще пресъздадат в собствена творба, уточни Бедрос Азинян. Така те ще бъдат стимулирани да се опитат да разберат прочетения текст, да осмислят идеята на автора и посланието, което иска да предаде.
Проектът ще приключи с откриването на изложба, на която ще се представи крайният продукт на всеки участник в три части – представяне на избрания поет през погледа на участника, представяне на стихотворението на поета и представяне на визуалната творба разказ.
Използваме интердисциплинарен подход за разгръщане на цялостната концепция на проекта, а именно чрез търсене на синхрон между словото и визуалното изкуство, да стимулираме учениците да навлязат в нови творчески интерпретации и да предложим един нов подход за възприемане на текстове, посочи той. Целите на проекта са развитие на заниманията с любителско изкуство за посочената възраст, стимулиране на творческото и аналитично мислене у учениците, както и ангажирането им с дейности, които допринасят за съхранението и популяризирането на нематериалното културно наследство и прилагане на новаторски подход при работа с деца в творческия процес.
Конкурсът ще приключи с откриването на изложба, на която ще се представи работата на всеки участник в три части – представяне на избрания поет през погледа на участника, на стихотворението на поета и представяне на визуалната творба разказ.
Предстои от фондация „Артин Азинян“ да обявят и регламента за участие в проекта.
/ТС/
news.modal.header
news.modal.text