site.btaЗаедно с ректорите ще набележим националните приоритети във висшето образование, каза министър Красимир Вълчев на среща с тях
Модернизация на системата, по-високи изисквания към студентите, привличане на повече чуждестранни студенти, утвърждаване на авторитета на висшите ни училища и облекчаване на административната работа. Това бяха част от приоритетите, които министърът на образованието и науката Красимир Вълчев обсъди на среща с ректорите, със синдикатите във висшето образование и с представители на студентските съвети, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
Министърът акцентира на необходимостта от създаване на обща визия в системата, в която да бъдат разписани основни акценти и приоритетни области. "Ще работим заедно и ще търсим базов консенсус по основните политики. Няма да има самоцелни реформи, а такива, които са подчинени на интересите на системата и обществото - да модернизираме учебната инфраструктура, да подкрепяме преподавателите, да подобрим качеството и репутацията на висшето образование", отбеляза министър Вълчев в началото на срещата. По думите му мерките ще бъдат предварително обсъждани, а за конкретните действия ще се търси общо съгласие.
Като приоритетна област беше очертана политиката и продължаващите усилия за привличане на повече чуждестранни студенти у нас. Според министъра до голяма степен потенциалът за включване на студенти от Европейския съюз в българската образователна система вече е изпълнен, но все още има какво да се промени по отношение на обучаващите се от трети страни. В тази връзка се предвижда и обсъждането на програма за стипендии и финансиране на обучението на студенти от трети страни. "Предстоят разговори относно подобряване на процедурата за издаване на визи за обучение, включително и с другите ангажирани министерства. Тези срещи ще се реализират с активното участие на ректорите, за да намерим баланс и най-правилното решение", добави министърът.
По време на дискусията стана ясно, че МОН ще продължи да работи с ректорите за прилагането на най-ефективните решения и по отношение на приема - за разкриването на професионални направления в стратегическите области, но и за недопускане на прекалена фрагментация в системата. По думите на министъра университетските ни преподаватели са изключителни професионалисти, но трябва да изискват повече от студентите си.
В днешната среща участва и заместник-министърът на образованието и науката акад. Николай Витанов.
Както писа БТА в петък, днес живеем в отворен свят и студентите могат да избират да учат в други страни, и ще трябва да подпомагаме, подкрепяме, да създаваме репутация на българската система на висшето образование и репутационният фактор е най-важен. Там, където има добра репутация, едно висше училище свети по-силно на радара на все по-глобализиращото се, все по-международното висше образование. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на деветата церемония за връчването на "Академичните оскари" - отличия за университетите, които са първи в рейтинга на висшите училища по професионални направления, организирана от вестник "24 часа".
Висшето ни медицинско образование е най-конвертируемото, каза тогава министър Вълчев и изброи с какво може да се подобри репутацията на българското висше образование - чрез продължаване на инвестирането и да имаме добри преподаватели, добри школи и добри катедри. Трябва да се концентрираме върху силните професионални направления и всяко едно българско висше училище има силни професионални направления, отбеляза образователният министър.
/ХК/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text