site.btaМинистър Красимир Вълчев свика съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието от цялата страна

Министър Красимир Вълчев свика съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието от цялата страна
Министър Красимир Вълчев свика съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието от цялата страна
Министър Красимир Вълчев свика съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието от цялата страна. Снимка: МОН

Елиминиране на формализма, намаляване на административната тежест и промяната от заучаване към функционалност на знанията на учениците - това са част от приоритетите, които министърът на образованието и науката Красимир Вълчев постави пред началниците на Регионалните управления на образованието (РУО) в цялата страна. По думите му една от приоритетните дейности през следващите месеци ще бъде и изготвянето на визия за промени в учебното съдържание, като се очаква РУО да организират обсъждания във всички области на страната, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН). 

Веднага след встъпването си в длъжност министър Вълчев инициира онлайн среща с ръководителите, които провеждат националните политики на регионално ниво, за да се набележат оперативни мерки за подобряване на работата в системата на предучилищното и училищното образование.

Приоритет ще бъде също насърчаването на културата на иновации в образователните институции. "Най-ценният ресурс в системата е креативният учител", каза министър Вълчев. Той съобщи, че ще се работи за подготовката на нормативни промени, чиято цел е да се освободи повече време за учениците, учителите и директорите, за да се изпълняват същинските задачи и да се разтоварят от излишна административна тежест. Министър  Вълчев отправи апел към началниците за професионализъм, отдаденост към работата и безкомпромисност при порочни практики и нарушения в системата.

Във връзка с подготвения план-прием в училищата през следващата година, министърът призова за насочване на младите хора към професионално образование, технически специалности, софтуерни науки и математика, както за повече комуникация с училищата и родителите в този процес. "Интересът на обществото е да подготвим кадри с технически знания, които могат да бъдат успешни в променящия се свят", каза той. Ще бъде изготвен списък от мерки за насърчаване на изучаването на математика и в това число промени в учебните програми. 

Друг фокус на срещата бе и необходимостта от повече работа на терен по механизма на обхват. Министър Красимир Вълчев акцентира върху необходимостта от включването в задължителна предучилищна подготовка от четиригодишна възраст, защото тя е ключова за езиковата интеграция на децата, чийто майчин език не е българският.

Както писа БТА по-рано днес, преди церемонията за връчването на "Академичните оскари" и пред журналисти, министър Красимир Вълчев каза, че в сферата на образованието ще се опита да постигне базово съгласие - политическо и експертно, с професионалистите в сектора, по някои основни точки, реформи, които трябва да се направят. В системата на училищното образование трябва да променим културата на заучаване, да се отърсим от нея. Нашата система е прекалено амбициозна при предоставянето на знания и прекалено неамбициозна при формирането на умения. Все още доминиращата култура продължава да е на заучаването, затова трябва да променим учебните програми, да си признаем, че те не работят по най-добрия начин, но с уточнението, че разговорът по учебните програми е твърде различен по отделните предмети. Ще отворим този разговор с обсъждането най-напред на концепция, визия, след това ще започне изработването на програмите. Тази визия, концепция, трябва да бъде заданието към тези, които ще изработват самите учебни програми. Трябва да се промени оценяването и това беше започнато, в по-голяма степен да бъде насочено към умения, трябва да стимулираме задълбоченото учене и функционалността на знанията, каза образователният министър.    

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:37 на 17.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация