site.btaЛуксозни модни къщи смениха дизайнерите си през 2024 г.
През 2024 г. имаше много сътресения в големите модни къщи, предизвикани от напускането на творческите им директори и назначаването на нови дизайнери. Някои си тръгнаха заради слаби резултати, а други – по собствено желание, за да се откъснат от трескавия ритъм или да се посветят на своите марки.
Година започна с напускането на творчески директор на "Живанши" Матю М. Уилямс на 1 януари, за да развива собствената си марка 1017 ALYX 9SM. След февруарските ревюта сътресенията сред дизайнерите се засилиха. През март Дрис Ван Нотен обяви оттеглянето си от едноименната марка от края на юни, а малко след това Пиерпаоло Пичоли напусна "Валентино" след 25 години в модната къща. Всичко беше спокойно до юни, когато Виржини Виар внезапно се отказа от поста си на творчески директор на “Шанел“, което предизвика масови догадки кой ще получи престижното място. Питър Хокингс се раздели с "Том Форд" през юли, а ревютата през септември бяха прекъснати от съобщението на Алберта Ферети, че напуска едноименния си лейбъл. Октомври се оказа много бурен. Филипо Грациоли се раздели с "Мисони", където Алберто Калири бе обявен за негов заместник още същия ден. Еди Слиман напусна "Селин" и там длъжността му на художествен директор беше бързо заета от Майкъл Райдър - който приключи с етапа си в „Поло Ралф Лорън“. Ким Джоунс обяви, че вече няма да ръководи дамската мода на "Фенди", но продължава работата си за мъжката мода на "Диор". Ноември отново беше спокоен, докато Филип Лим не обяви напускането си от "3.1 Филип Лим", а Питър До не напусна "Хелмут Ланг" само няколко часа по-късно.
Въпреки че 2024 г. беше изпълнена с напускащи, много марки посрещнаха нови дизайнери с отворени обятия. Адриан Апиоласа пое ръководството на "Москино" през януари, след смъртта на бившия творчески директор Давиде Рене. След двегодишна почивка от модата Алесандро Микеле се завърна, за да заеме свободната позиция на творчески директор във "Валентино". През септември Айдер Акерман постъпи като творчески директор на "Том Форд". "Мисони" приветства Алберто Калири като нов творчески директор през септември, същия месец, в който Майкъл Райдър пое "Селин" от Еди Слиман. Сара Бъртън също се завърна в индустрията като творчески директор на "Живанши". Тя ще представи първата си колекция за марката през март 2025 г.
Модата непрекъснато еволюира. Макар и да има творчески директори, задържали се дълго в някоя модна къща, като Карл Лагерфелд, който създаваше колекциите на "Шанел" 35 години, или Пиерпаоло Пичоли, който остана с "Валентино" 25 години, обикновено собствениците търсят обновяване и нови почитатели. Затова и повечето договори на творческите директори са за ограничен период. При толкова много икономическа несигурност и обща промяна в начина, по който купуваме, модните къщи очевидно реагират с пренареждане. По подобен начин талантите могат да видят по-добри възможности на друго място, както от финансова, така и от творческа гледна точка.
/АВП /
news.modal.header
news.modal.text