site.btaОбучения и достъп до материали за интегрирано преподаване на ценности в училище инициира платформата ''Преподаваме.бг''
Двадесет различни наръчника за интегрирано преподаване на ценности в гимназиален етап в часовете по български език и литература, история, география, философия и гражданско образование са създадени на база на проучване от пролетта на 2024 година. Това съобщиха от платформата Преподаваме.бг.
Първото изследване в България, посветено на преподаването на ценности в училище, е от февруари 2024 година. То показва, че въпреки заявената като много важна ценност “свобода” от страна на респондентите, проявленията й в училищна среда са възпрепятствани. Според резултатите близо 18 % от отговорилите се притесняват да споделят мнението си в училище; според 33 % мнението им в училищна среда няма значение, а близо 40 % мислят, че мнението на учениците им няма значение в училищен контекст.
Училището съвместява образователна и възпитателна функция, но съществуват ясни програмни рамки само за учебното съдържание. Преподаването на ценности в българското училище се случва спорадично и спрямо важността, която отделни преподаватели считат, че имат за своята работа, отбелязват от образователния сайт.
''Видяхме, че учебните материали се оценяват като полезни и нужни от преподавателите по хуманитарни предмети, затова решихме да създадем и надграждащи обучения, които да позволят на преподавателите да създават и собствени материали по темата и да адаптират нашите ресурси спрямо нуждите на своите ученици'', споделя Юлия Мишкова от екипа на сайта.
Обученията за интегрирано преподаване на ценности през учебно съдържание ще се проведат паралелно на 14 декември 2024 г. и са безплатни за всички учители. Материалите и обученията се изпълняват в рамките на проект ''Права и ценности'', финансиран от Европейския съюз и фондация ''Институт Отворено общество – София'' (ИООС).
/ЙВЛ
/ХТ/
news.modal.header
news.modal.text