site.bta"Дяволът носи "Прада" дебютира като мюзикъл на лондонска сцена

"Дяволът носи "Прада" дебютира като мюзикъл на лондонска сцена
"Дяволът носи "Прада" дебютира като мюзикъл на лондонска сцена
Илюстрация: Пиксабей

Преди двайсет и пет години Лорън Уайзбъргър, която мечтае да пише, започва работа като асистентка на главната редакторка на сп. „Вог“ Ана Уинтур. Годината е 1999 г. и „Ана нямаше компютър“, споделя по-късно Уайзбъргър, цитирана от „Гардиън“. Асистентите имат задачата да разнасят компютрите на най-прочутия моден редактор в света, известна и до днес като законодателка в модата. 

Двайсет и пет години по-късно светът, описан в романа „Дяволът носи „Прада“, направил Уайбъргър звезда на литературния небосклон в полето на бестселърите, изглежда почти романтично. Токсичната среда, довела до постоянен, денонощен стрес у начинаещата асистентка, се е променила до неузнаваемост. Списанията, и не само модните, днес са пометени от онлайн медиите, а „високите и изумително изглеждащи хора“, работещи по страниците за мода, са заменени от много по-разнообразен тип инфлуенсъри в света на дигиталното. 

Вероятно именно носталгията по красивата илюзия, продавана от издания като „Вог“, е в основата на създаването на мюзикъла „Дяволът носи „Прада“, който ще дебютира в театър „Доминиън“, Уест Енд, Лондон, на първи декември. Музиката е на Елтън Джон, а хореографията – на трикратния носител на награда „Тони“ Джери Мичъл. В ролята на кошмарната Миранда Пристли – властна модна редакторка на фикционалното модно списание „Рънауей“, влиза самата Ванеса Уилямс. Уилямс е известна с участията си в сериали като „Грозната Бети“ (отново посветено на темата за токсичната среда на модните медии) и „Отчаяни съпруги“, но освен това има и множество награди в амплоато си на певица. В ролята на Анди публиката ще може да види и чуе Джорджи Бъкланд. Бъкланд, подобно на героинята си, прави дебют на сцената в Уест Енд. 

Уайзбъргър споделя, че реакциите, последвали публикуването на романа й, в крайна сметка са я оставили травмирана. „Жени с власт, журналисти, които уважавах, се почувстваха засегнати“, казва тя пред „Гардиън“. Ана Уинтур все още не й говори. „Целият този шум беше страхотен за книгата, но ако знаех какво ще стане, не бих я написала.“ Всъщност Уайзбъргър никога не е планирала подобен роман, докато е разнасяла кафе в редакцията на „Вог“. След напускането си се записва в курс по творческо писане – но другите курсисти, за разлика от нея, искат да пишат за „сериозни неща“ като проблеми с дрогата и разводи. Уайзбъргър прибягва до разнищване на проблемите и атмосферата в последната си постоянна работа от безпомощност: „Нямах какво да споделя, освен този откачен опит“.

За разлика от самата авторка издателят на романа и читателите не се фокусират толкова върху емоциите, завладели една неумела асистентка в голяма компания, а възприемат книгата като повдигане на завесата към „кухнята" на модата и големите марки. Днес, независимо от преформатирането на модните медии и работата в тях, историята на Уайзбъргър продължава да бъде интересна и вълнуваща. В крайна сметка "Дяволът носи "Прада" разкрива истината за творческия процес в рамките на индустрията - защото, както казва главната редакторка на начинаещата си асистентка, пуловерът, който те изразява, е създаден с много любов за теб от хората в тази стая.

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:19 на 06.11.2024 Новините от днес

Окръжен съд – Кюстендил: Рекорден брой – 220 ученици, с рисунки, пана, литературни творби, мултимедийни презентации и блог- сайт на тема „Познавам и спазвам Закона!“, отличават ученическия конкурс „В страната на Справедливостта 2024 г.“

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация