site.btaМишел Табачник застава пред Софийската филхармония и Националния филхармоничен хор за „Реквием“ от Верди

Мишел Табачник застава пред Софийската филхармония и Националния филхармоничен хор за „Реквием“ от Верди
Мишел Табачник застава пред Софийската филхармония и Националния филхармоничен хор за „Реквием“ от Верди
Един от най-почитаните диригенти на нашето време – Мишел Табачник, застава пред Софийската филхармония и Националния филхармоничен хор, визия – филхармония

Един от най-почитаните диригенти на нашето време – Мишел Табачник, застава пред Софийската филхармония и Националния филхармоничен хор на 5 декември, за да представят „Реквием“ от Джузепе Верди. Събитието е в зала „България“, съобщават от филмахроминята.

Солисти са Цветелина Василева – сопрано, Мариана Пенчева – мецосопрано, Борис Луков – тенор, и Евгений Станимиров - бас.

„Макар да е доста по-различен от традиционните образци, „Реквием“ на Джузепе Верди е любима и предпочитана творба за милиони почитатели на класическата музика по света. Вече близо век и половина той се радва на непресъхваща слава и не слиза от концертните сцени. Единствено произведение на автора в този жанр, Реквиемът се ползва със същата широка популярност, както и най-известните от 26-те опери на Верди“, коментират от филхармонията.

Мишел Табачник е ръководил с огромен успех години наред Брюкселската филхармония, където и досега остава почетен диригент. Днес той е канен от престижни световни ансамбли като Симфоничния оркестър на Южногерманското радио в Щутгарт, оркестрите на Концертхаус – Берлин, Театро Ла Фениче – Венеция, Санктпетербургската филхармония, Фестивалния оркестър на Будапеща, Националния симфоничен оркестър на Rai – Торино, Оркестъра на Париж, Оркестъра на Италианска Швейцария, на фестивалите в Люцерн и в Залцбург и вече три пъти дирижира в Новата Филхармония в Париж.

След като завършва пиано, композиция и дирижиране в Женева, привлича вниманието на прочути диригенти. Херберт фон Караян редовно го кани да дирижира Берлинската филхармония, асистира на Игор Маркевич в Радиооркестъра на Мадрид, а с Пиер Булез работи в Лондонския симфоничен оркестър на Би Би Си. Именно това сътрудничество го сближава и с изтъкнати съвременни композитори като Щокхаузен, Берио, Лигети и Месиен. Той е дирижирал повече от сто световни премиери, сред които най-малко 20 на Янис Ксенакис, който го е приел за свой любим изпълнител. Бил е главен диригент на фондация „Гулбенкян“ в Лисабон, Филхармоничния оркестър на Лотарингия, ансамбъл Intercontemporain – Париж, и Севернонидерландския оркестър, където и днес е почетен диригент. Като оперен диригент се е изявявал на сцените в Париж, Женева, Цюрих, Копенхаген, Лисабон, Рим, Мадрид, Монреал и в московския Болшой театър. Редовно е канен от Канадската оперна компания в Торонто, където дирижира „Лоенгрин“, „Мадам Бътерфлай“, „Кармен“ и „Похожденията на безпътника“ на Стравински.

Заедно с успехите си на диригент, Табачник има и международно признание като композитор и писател. Няколко негови творби неотдавна са имали своите световни премиери –  Prélude à la légende (Прелюд към легендата) в Безансон, Концертът му за цигулка с Брюкселската филхармония, Livre de Job (Книга на Йов) в Cité de la musique в Париж и Sumer (Лято) – неговият Концерт за виолончело, който е изпълнен за първи път през 2019 г. от Готие Капюсон. През март 2016 г. в Лионската опера е била световната премиера на операта му Benjamin – dernière nuit (Бенжамин – миналата нощ) по либрето на Режи Дебре. Публикувани са книгите му De la musique avant toute chose (Музиката преди всичко друго) през 2008 г. и L’homme sauvage (Дивият човек) през 2013 г.

Автор е и на няколко романа, последният е L’enlèvement au Sinaï (Отвличане в Синай). Есето му Ma Rhapsodie (Моята рапсодия), посветено на музиката и неговия живот, е публикувано от Buchet-Chastel (2016).

Уважаван и като педагог, Табачник е водил множество майсторски класове.

Неговата дискография (записи в Erato и Lyrinx) отразява диапазона на репертоара му – от Бетовен, Брукнер и Вагнер до Онегер, Ксенакис и Булез. Записът му на Концерта за пиано на Шуман (с Катрин Колар) е определен от международното жури на френскоговорящото швейцарско радио за най-доброто изпълнение на това произведение, записът на „Пролетно тайнство“ на Стравински (2013) получава наградата на фирмата Gramophone, а записът на „Морето“ на Дебюси е класиран като препоръчан запис номер 1 от сп. Classica magazine и от Френското радио.

/ДД

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:04 на 22.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация