site.btaИзпълнители от АББА, "Рейдиохед" и "Кюър" подписаха протест срещу използването на тяхна музика за обучение на изкуствен интелект

Изпълнители от АББА, "Рейдиохед" и "Кюър" подписаха протест срещу използването на тяхна музика за обучение на изкуствен интелект
Изпълнители от АББА, "Рейдиохед" и "Кюър" подписаха протест срещу използването на тяхна музика за обучение на изкуствен интелект
Бьорн Улвеус от АББА Снимка: Salvatore Di Nolfi/Keystone via AP

Музиканти от групите АББА, "Рейдиохед" и "Кюър" се присъединиха към световноизвестни актьори и писатели, като подписаха протестно писмо срещу нелицензираното използване на техни творби за обучение на изкуствен интелект, съобщават световните осведомителни агенции.

Хиляди творци подписаха писмото, публикувано във вторник - най-новото публично предупреждение за инструментите на изкуствения интелект, които могат да създават синтетични изображения, музика и текстове, след като бъдат обучени върху огромни масиви от произведения, създадени от хора.

Своите подписи под изявлението поставиха актрисите Джулиан Мур и Росарио Доусън, вокалистът на "Рейдиохед" Том Йорк, членът на АББА Бьорн Улвеус, Робърт Смит от "Кюър", писателят Казуо Ишигуро, актьорът Кевин Бейкън и композиторът Макс Рихтер. Автор на инициативата е британският композитор и бивш топ мениджър на технологичната компания Stability AI Ед Нютън-Рекс.

Изявлението е подписано и от организации, сред които са Universal Music Group, Warner Music Group, Sony Music Group, HarperCollins Publishers и профсъюзът на актьорите в САЩ SAG-AFTRA.

„Нелицензираното използване на творчески произведения за обучение на генеративен изкуствен интелект е сериозна и несправедлива заплаха за препитанието на хората, които стоят зад тези произведения, и не трябва да се допуска“, се казва в петицията.

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:19 на 28.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация