site.btaНов български университет ще представи монографиите „Еволюция на университетското образование“ и „Постпедагогиката: Илюзия или реалност?“

Нов български университет ще представи монографиите „Еволюция на университетското образование“ и „Постпедагогиката: Илюзия или реалност?“
Нов български университет ще представи монографиите „Еволюция на университетското образование“ и „Постпедагогиката: Илюзия или реалност?“
Снимка: НБУ

Център за книгата и департамент „Чужди езици и култури“ на Нов български университет (НБУ) ще представят монографиите „Еволюция на университетското образование“ и „Постпедагогиката: Илюзия или реалност?“ с автор Христо Чукурлиев - на 24 октомври в книжарницата на корпус I в НБУ, съобщиха от екипа на висшето училище.

Събитието е с модератор проф. д-р Елена Благоева и дискутанти доц. д-р Венцислав Джамбазов, доц. д-р Евгения Тополска и д-р Веселина Василева.

"Университетското образование е подложено на голямо изпитание. Съществуването му не е поставено под въпрос, но формата, методите и най-вече целите му са. Поколенията на преподавателите и студентите са различни, което не се случва за първи път, но днес и сега тази разлика е далеч по-съществена. Какъв може да бъде университетът на бъдещето е вълнуващ въпрос и това изследване търси отговора му както в историята, така и в настоящето", казва авторът гл. ас. д-р Христо Чукурлиев. И посочва, че най-сигурният лакмус за адекватността на висшето образование са неговите потребители и тяхната оценка - тя както не бива да бъде възприемана като абсолютна истина, така и не бива да се игнорират никакви елементи от нея. Професиите на бъдещето имат тази характерна черта, че ще съществуват в един все по-свързан свят, а оттам и изискване за всеобхватни и попадащи в сложен диалог знания и умения от всички човешки области.

Има множество текстове, които анализират еволюцията на методите на преподаване във висшето образование. Целта на това изследване не е да ги анализира, нито да се фокусира върху тези методи. Въобще, когато говорим за висше образование, е проблематично да говорим за педагогика, доколкото в името на науката имаме гръцката дума за дете, а макар много от колегите преподаватели да обичат да наричат студентите деца, те съвсем не са такива, допълва авторът на монографиите. /ПВ/

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:48 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация