site.btaГалерия „Контраст“ събира в изложба художничките Нина Панчева-Киркова и Милена Стефанова

Галерия „Контраст“ събира в изложба художничките Нина Панчева-Киркова и Милена Стефанова
Галерия „Контраст“ събира в изложба художничките Нина Панчева-Киркова и Милена Стефанова
БТА, Изложба живопис на Нина Панчева-Киркова и Милена Стефанова. Снимка: Галерия „Контраст“

Изложба живопис на Нина Панчева-Киркова и Милена Стефанова ще бъде подредена в галерия „Контраст“ от 22 октомври до 3 ноември, съобщават организаторите.

Експозицията се организира от галерия „Контраст“ и „КупиИзкуство.БГ“. „Целта на изложбата е да представи в галерия „Контраст“ две художнички, които са имали много различни пътища на развитие, достигайки до впечатляващи резултати. Съвременното изкуство, което представят в галерията, е еманация на два подхода, които могат да породят полемики, но най-вече да привлекат голям интерес“, казват от екипа.

Нина Панчева-Киркова работи в областта на живописта и арт инсталациите. През 2015 г. защитава докторска степен в Университета на Саутхамптън, Великобритания. Изследването ѝ е посветено на връзките между съвременното българско изкуство и изкуството преди 1989 г., както и на носталгията към миналото, забравата и пренаписването на биографии. Част от тези търсения са отразени в картините ѝ, представени в галерия „Контраст“ – образи от социалистическия реализъм и фрагменти от фотографии, които изследват представите за близкото ни минало в днешната посткомунистическа България. Картините и инсталациите на Нина Панчева-Киркова са участвали в изложби в България, Англия, Уелс, Австрия, САЩ и Канада. Нейни творби са включени във финалните селекции на Лондонското биенале, Sunny Art Prize, Visual Art Open, ING Discerning Eye.

Със серията си „Морфология на цъфтежа“ Милена Стефанова прави визуално изследване, освободено от реализъм и натурализъм, на подсъзнателната връзка между цветята и вагината като сугестивен символ. Почитателите на изкуството лесно ще разпознаят в картините на Милена Стефанова влиянието на художнички като Агнес Пелтън и Джорджия О'Кийф. Последната е считана за майка на американския модернизъм. Нейната картина Jimson Weed/White Flower No. 1 бе продадена от „Сотбис“ в Ню Йорк през 2014 г. за 44,4 милиона долара, което я прави най-скъпо продадената картина на жена художничка в историята на изкуството, посочват организаторите.

/ВСР

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:49 на 23.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация