site.btaУчени откриха кости на изчезнал вид карибски маймуни в подводни пещери

Учени откриха кости на изчезнал вид карибски маймуни в подводни пещери
Карибският остров Хиспаньола. Снимка: АП/NOAA

Изследователи от САЩ и Доминиканската република са открили добре запазени кости на изчезнал вид карибски маймуни по време на проучване на подводни пещери в Карибско море, съобщи Юрикалърт.

Откритите от водолазите останки принадлежат на вид, наречен маймуна от Хиспаньола (Antillothrix bernensis), който е изчезнал преди около 10 000 години по неизвестни причини. Доскоро тези животни, спадащи към т.нар. Широконоси маймуни или маймуни от Новия свят, са били познати само от няколко костни фрагмента.

При изследване на подводни пещери водолази са открили четири нови черепа и три долни челюсти.

Учените казват, че тази колекция им дава възможност да опишат размера, храненето и социалния живот на тези животни, запълвайки празнина в познанията за еволюцията на приматите.

Анализирайки вкаменелостите, изследователите са установили и, че мъжките и женските маймуни от вида са били с приблизително еднакъв размер и са тежали до 3,4 килограма. Животните са се хранели основно с плодове.

Не е ясно как маймуните са попаднали в пещерите. Изследователите предполагат, че те са били уловени и пренесени там от гигантски сови, които някога са обитавали островите в Карибско море.

"Тези вкаменелости ни помагат да разберем по-добре анатомията на Antillothrix. Това може да ни помогне да определим екологичните фактори, които може да са предразположили вида към изчезване", пишат изследователите в сп. Journal of Human Evolution.

Те допълват, че изучаването на фосилите в крайна сметка ще допринесе за опазването на останалото разнообразие от бозайници на Карибските острови и на други места.

/РБ/