site.btaСопраното Мария Павлова дебютира като Клоринда в операта „Пепеляшка”
Сопраното Мария Павлова дебютира като Клоринда в операта „Пепеляшка”. Събитието е на 16 октомври в Софийската опера и балет, съобщават от трупата.
Павлова е позната на софийската публика от операта „Зигфрид“ на Рихард Вагнер, от „Бал с маски“ от Джузепе Верди и концерта „Влюбеният Моцарт“. От 2013 г. редовно участва в постановките „Хензел и Гретел”, „Бременските музиканти”, „Вълкът и седемте козлета”, „Червената шапчица”. През 2014 г. дебютира в ролята на Тебалдо в „Дон Карлос”.
Родена е през 1989 г. във Велико Търново. През 2012 г. завършва Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров”, в класа по пеене на д-р Велизара Караянкова и в класа по актьорско майсторство на акад. Пламен Карталов. Участва в майсторските класове на Фиоренца Косото, Лариса Гергиева, Ана Томова-Синтова.
„Пепеляшка“, завладяващата приказна история за малкото бедно момиче, което се превръща в принцеса, тук е леко видоизменена. Героинята живее с доведения си баща и неговите дъщери. Няма я и добрата фея, която движи приказните трансформации в познатия на много поколения деца сюжет. Вместо нея, действието ръководи наставникът на принц Рамиро – Алидоро. Всичко се развива на ръба между сериозното и комичното – къде явно, къде полускрито, къде само с леко намигване. Елегантната режисура на Вера Петрова предизвиква усмивки и добро настроение дори там, където според либретото би трябвало да се чувстваме леко тъжни“, разказват от операта.
„Много ми допада именно тази трактовка, при която героинята ми е активна, весела, жизнерадостна“, казва Вера Петрова.
Мария Радоева в ролята на Анжелина (Пепеляшка). Тя е лауреат на редица конкурси в България („Светослав Обретенов“, „Георги Златев-Черкин“, „Любомир Пипков“). Печели и специалната награда от конкурса за камерна музика в град Марл, Германия. През 2011 г. е избрана сред повече от 600 кандидати да участва в конкурса „Световен вокалист – Кардиф“ (Cardiff Singer of the World). Дебютът й в Софийската опера и балет е през 2010 г. в ролята на Мюзета, в „Бохеми“ от Пучини. В същата роля през 2012 г. дебютира на италианска сцена – в „Театро Комунале“, в Модена.
Заради широкия диапазон на гласа си и разнообразните си музикални интереси, тя е избрана да изпълни сопрановата партия във Втора симфония на Густав Малер с френския Национален оркестър на областта Лоара (Orchestre National de Pays de la Loire) под диригентството на Исаак Карабчевски. С успех участва и в "Реквием" на Верди с Кралската филхармония в лондонската зала Royal Festival Hall. През 2013 г. излиза първи компактдиск с нейно участие – „Малка тържествена меса“ (Petite Messe Solennelle) от Росини. През 2021 г. дебютира в ролята на Елена от операта на Росини „Жената от езерото“. Произведението се изпълнява за първи път в България, на сцената на Софийската опера и балет, в постановка на академик Пламен Карталов.
Сценографията на Боряна Ангелова в „Пепеляшка“ е необичайна и в пълно съзвучие с режисьорския прочит на творбата, посочват от операга. Огромни пъстроцветни яйца побират героите ту като стаи, ту като каляска, ту се превръщат в цветна градина. Костюмите са на Християна Михалева-Зорбалиева.
В ролята на принц Рамиро е Хрисимир Дамянов, Дандини – Атанас Младенов, Алидоро – Стефан Владимиров, Дон Манифико – Николай Петров, Тисбе – Благовеста Мекии-Цветкова.
Диригент е Жорж Димитров, дизайнер на осветлението – Андрей Хайдиняк, хореограф – Мария Луканова, диригент на хора – Виолета Димитрова.
/ДД
/ТС/
news.modal.header
news.modal.text