site.btaРазработена в България технология улеснява холивудски продукции

Разработена в България технология улеснява холивудски продукции
Разработена в България технология улеснява холивудски продукции
Кадър от първоначалното тестване на Проект „Арена“ в TEN DOTS студио в София. Снимка: Chaos

Компанията с български корени Chaos, разработваща софтуер за компютърна визуализация, представи в САЩ най-новата си технология за виртуална филмова продукция Проект "Арена", съобщиха от Chaos. 

На 11 септември в Culver Theatre в Лос Анджелис беше представен късометражният филм Ray Tracing FTW, в който технологията се прилага за първи път в реална филмова продукция. Иновацията предлага по-бързо и ефективно заснемане на филмови сцени при виртуална продукция и е алтернатива на съществуващите софтуерни решения, използващи т.нар. растеризация на изображенията, уточниха от компанията.

При виртуалната продукция на филми вместо пред зелен или син екран сцените се заснемат пред LED екран, на който се възпроизвежда обкръжаващата среда. Най-често за фон на действието се използват висококачествени 3D изображения или анимация. Проект "Арена" дава възможност 3D сцени и други компютърно генерирани визуални елементи да се пренасят лесно и бързо на LED екрана за фон на продукцията.

Технологията е създадена в България, уточниха за БТА от българския офис на компанията. В момента тя се тества от различни студиа за виртуална продукция по света, преди продуктът да бъде пуснат официално на пазара. 

Проект "Арена" е създаден от Chaos Innovation Lab, звеното за иновации на Chaos. Екипът му, оглавяван от съоснователя на Chaos Владимир Койлазов, не само развива продуктите на компанията, но и споделя със световната изследователска общност идеи и проучвания за обработването на изображения офлайн и в реално време (offline / real-time rendering), машинно самообучение (machine learning) и изкуствен интелект (AI). 

Койлазов участва като герой във филма Ray Tracing FTW. Той е съосновател на Chaos, създател на V-Ray и лауреат на технологични награди технологични награди "Оскар" и "Еми" за принос към развитието на визуалните ефекти в киното.

Оператор на продукцията е Ричард Крудо, работил по филми като Justified и American Pie и бивш президент на Американското сдружение на филмовите оператори за шест мандата. Сценарист и режисьор е Даниел Трон. Музиката е създадена от Ник Лоней, продуцент на Ник Кейв и INXS, посочват от Chaos. Сред лицата на екрана са Крис Никълс, автор на специализирания подкаст CG Garage и част от екипа на Chaos Innovation Lab, Бен Проктър, дизайнер на продукцията на "Аватар: Природата на водата", Роб Недерхорст, отговорник за визуалните ефекти в "Джон Уик 3", Джеймс Блевинс, дългогодишен експерт в сферата на постпродукцията и визуалните ефекти и създател на студиото за визуални ефекти Mesh, Маркос Фахардо, създател на софтуера за визуализация Arnold, Себастиан Сайлуон, главен технически директор на студио Scanline VFX, Барбара Форд Грант, председател на Комитета за награди за научна фантастика към американската филмова академия и др. Във финалната сцена на Ray Tracing FTW участва и пионерът във визуалните ефекти Скот Рос, въвел дигиталните технологии в работата на студио ILM и съосновал студиото Digital Domain.

Повечето компютърно генерирани фонове на сцени от краткия филм са създадени с продукта на Chaos V-Ray, отличен с "Оскар" и "Еми". Сред тях са градът от Стария Запад, тунелите и вагонът, в който се развива част от действието. По време на снимките се появява идеята да бъде заснета и сцена в лятна хасиенда. Екипът бърза намира подходящо 3D изображение и го интегрира в продукцията за по-малко от 15 минути. Филмът е заснет в Orbital Studios в Лос Анджелис, САЩ, за три дни.

 

 

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:15 на 13.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация