site.btaСпециалността „Рекламен дизайн“ на Националната художествена академия празнува 50 години с изложба


Юбилейна изложба на специалност „Рекламен дизайн“ на Националната художествена академия ще бъде открита в столичната галерия „Академия“. Експозицията, озаглавена „50 години по-късно“, ще бъде открита на 26 септември и може да бъде разгледана до 25 октомври, съобщават от НХА.
„В исторически аспект рекламният дизайн у нас води началото си от панаирите и тържищата, където протича търговска дейност. През втората половина на ХIХ в. се организират първите български изложби в Москва (1868 г.) и в Цариград (1872 г.). Тези най-ранни прояви на българската художествена практика, която днес наричаме рекламен дизайн, са импровизирани, спонтанни, любителски и имат за цел да привлекат вниманието на чуждестранната общественост към борбата на България за независимост“, разказват от екипа на НХА. Те припомнят, че в съвремието ни дейността му е пряко свързана с всички сфери на обществени взаимоотношения – търговско-икономически, социални, спортни, културни и политически.
От НХА отбелязват, че и днес специалност „Рекламен дизайн” в Национална художествена академия се стреми да подготвя висококвалифицирани специалисти, способни да извършват художествено-творческа проектантска дейност в областта на рекламния дизайн. „Студентите се обучават да проектират рекламни пана и пластики, рекламни витрини, рекламно-експозиционни щандове, търговско-промишлени изложения, търговско-рекламни пространства, изложбени експозиции с културен характер, музейни експозиции, временни музейни изложби, експозиции за национални участия на световни изложения – EXPO, както и съпътстващите ги лога, шрифтове, експозиционна графика, рекламни постери, билбордове, сувенири, дипляни, каталози, проспекти, кореспондентни материали, транспаранти, мултимедийни презентации, уеб реклама“, разказват те.
/ВСР
/АКМ/
news.modal.header
news.modal.text