site.btaАвстралийски учени направиха нови открития за начина на живот на неандерталците

Австралийски учени направиха нови открития за начина на живот на неандерталците
Бюстове на неандерталци и хоминини в студиото на американския палеохудожник Джон Гурше. Снимка: АП/Heather Ainsworth

Австралийски изследователи направиха нови открития за начина на живот на неандерталците, установявайки, че древните хора са ловували животни с различни размери - от бизони до зайци, предаде Синхуа.

В изследването си екипът от археолози разкри нови данни за бита на неандерталците, живели преди 100 000 до 65 000 години.

Под ръководството на София Сампер Каро, археолог от Австралийския национален университет (АНУ), учените са събрали стотици хиляди артефакти от обект, наречен Абрик Писаро, който се намира в североизточната част на Испания в подножието на южните Пиренеи.

Това е един от малкото обекти в света, датиращи отпреди 100 000 до 65 000 години - период, наречен Морски изотопен стадий (MIS) 4, за който се знае малко.

Анализирайки артефакти, включително каменни сечива и животински кости, изследователите са установили, че неандерталците са познавали най-добрите начини да експлоатират района и територията и са били устойчиви на суровите климатични условия.

"Нашите изненадващи открития показват колко адаптивни са били неандерталците. Животинските кости, които открихме, показват, че те успешно са експлоатирали заобикалящата ги фауна, ловувайки благородни елени, коне и бизони, но също така хранейки се със сладководни костенурки и зайци. Това предполага степен на планиране, каквато рядко се свързва с неандерталците", казва София Сампер Каро в съобщение за медиите.

По думите й направените открития оспорват широко разпространените схващания, че неандерталците са ловували само големи животни.

Неандерталците са изчезнали преди около 40 000 години, след като са живели в Европа, както и в части от Азия, повече от 300 000 години.

Според изследователския екип откриването и проучването на обекти като Абрик Писаро може да помогне за разрешаването на загадката какво е довело до изчезването на неандерталците.

Към 17:22 на 14.08.2024 Новините от днес