site.btaУчени от Националния природонаучен музей - БАН откриха нови фосили край град Трън

Снимка: НПМ-БАН

Относително запазена кост от едро влечуго е открита от палеонтолога от Националния природонаучен музей - БАН (НПМ-БАН) Ралица Богданова. Това се е случило по време на седмата палеонтологична експедиция НПМ-БАН до находището на гръбначна фауна с къснокредна възраст край град Трън, съобщават от екипа на музея.

„Най-впечатляващият фосил е открит от палеонтолога от НПМ-БАН Ралица Богданова – кост от едро влечуго, която е относително добре запазена, но е силно напукана. Това наложи да бъде извадена от скалата с помощта на предпазен гипсов калъп. Така тя ще бъде транспортирана безопасно до София, където предстои да бъде почистена и да бъде определен вида на животното. Интересен факт е, че в скалата, в която беше намерена костта, са откривани единствено останки от земноводни и риби и то при изследване на седиментни проби в лабораторни условия“, разказват от НПМ-БАН.

Те отбелязват, че други фосили, открити от палеонтолозите през изминалия уикенд, са два зъба от крокодилоподобни и около половин дузина, различни по размер фрагменти от коруби на костенурки. „Освен останки от гръбначни животни, бяха намерени фосилизирани семена и ядки на растения, както и късчета кехлибар. Основната част от новооткрития материал идва от два пласта, които до този момент не са предоставяли на учените подобни вкаменелости“, разказват още от екипа на НПМ-БАН.

Те уточняват, че експедицията продължава до 10 август и се осъществява с финансиране от Национален фонд „Научни изследвания“.

/ВСР