site.btaСлед трето класиране има 161 незаети места в гимназиите в Ямболска област

След трето класиране има 161 незаети места в гимназиите в Ямболска област
След трето класиране има 161 незаети места в гимназиите в Ямболска област
Стойко Стойков, вр. и. д. началник на Регионално управление на образованието - Ямбол, снимка: кореспондент на БТА в Ямбол Мира Безус

Общо 161 са незаетите места след трето класиране в гимназиите и средните училища в област Ямбол. Закрита е една паралелка в Професионалната гимназия по икономика „Георги Раковски“ в областния град. Това съобщи за БТА Стойко Стойков, временно изпълняващ длъжността началник на Регионалното управление на образованието (РУО).

Според план-приема за осми клас за предстоящата учебна 2024/2025 г. бяха определени 1043 места в 43 паралелки. От тях са попълнени 882 места. Приемът е за 20 училища в Ямболска област – девет професионални и четири профилирани гимназии, четири средни и две обединени училища, както и едно спортно. 

Закритата паралелка в икономическата гимназия в Ямбол е по специалността „Електронна търговия“. За нея е имало само един желаещ ученик. Гимназията остава с една паралелка в осми клас за втора учебна година, посочи началникът на РУО – Ямбол. По думите му засега не се предвижда закриване на паралелки в други средни училища в областта.

„Има и училища, в които няма свободни места. Навсякъде паралелките са почти запълнени, но по едно, по две, по три места свободни има. Учениците, които искат да коригират избора си все още могат да го направят, като изтеглят документите си от първото избрано училище, но мястото им там не се запазва“, посочи Стойков.

На трето класиране са се записали 26 осмокласници в Ямболско. На 5 и 6 август предстои записване за четвърто класиране, припомни началникът на РУО – Ямбол. Резултатите ще бъдат обявени на 7 август, а в следващите два дни приетите могат да се запишат. До 11 септември има възможност за попълване на свободни места в гимназиите.

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:11 на 02.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация