site.btaОт Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ ще настояват и пред бъдещия министър учителската заплата да стане 150 процента от средната за страната

От Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ ще настояват и пред бъдещия министър учителската заплата да стане 150 процента от средната за страната
От Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ ще настояват и пред бъдещия министър учителската заплата да стане 150 процента от средната за страната
Снимка: кореспондент на БТА в Ловеч Даниела Балабанова

От Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ ще настояват и пред бъдещия министър на образованието учителската заплата да стане 150 процента от средното брутно работно възнаграждение за страната, а средствата за образование да са 6 процента от Брутния вътрешен продукт (БВП), което да бъде постигнато за пет години. Това заяви пред журналисти д-р Юлиян Петров, председател на Синдикат "Образование" към КТ „Подкрепа“ преди началото на днешния национален синдикален съвет, който се състои в Ловеч.

По думите му този размер на заплатите трябва да бъде текст в Закона за предучилищното и училищно образование по подобие на Закона за висшето образование и тези средства да бъдат заложени в бюджета. „Макар да имаме договореност в Колективния трудов договор за 125 процента над средната брутна работна заплата, нашите изчисления показват, че в момента сме на 110 процента за учителите, а за останалите работещи в сектора е доста по-ниска“, посочи още Петров.

Той каза още, че на днешния национален синдикален съвет ще се обсъдят дейността и приоритетите на синдиката, които ще бъдат представени пред бъдещия образователен министър, като сред основните искания е да не се намаляват парите за образование, което е по закон.

„Искаме и промяна в качествената структура на образованието, свързано с ремонт на учебните програми, олекотяване и прецизиране на трудността и възможност за повече практически упражнения и по-добри резултати от всички видове оценявания, които се случват. Българското общество първо поглежда към учителя, дава препоръки към него, прави нови стратегии, вкарване на ИТ-технологиите, изкуствен интелект и всичко друго, но учителят се нуждае от партньори – от родители, институции“, посочи д-р Юлиян Петров.

Според него трябва да се мотивират учениците за постигане на добри резултатни, знания и умения. „Образованието не е забавление, не е място, където учениците само да се чувстват добре, те трябва и да положат къртовски труд, за да постигнат резултати, които очакваме от тях“, посочи Петров.

Относно това дали очаква да бъде сформирано правителство, той заяви, че образованието трябва да бъде обединяващо политическите партии. „Нормално е да има правителство и образователен министър, който да има по-дълъг хоризонт от няколко месеца и той да има политическата смелост да проведе тези реформи, които ние му напомняме какви да бъдат. Главните промени все още не са се случили“, коментира още д-р Юлиян Петров.

 

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:21 на 09.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация