site.btaМинистерството на образованието ще представи доклад на ОИСР за изследване на творческото мислене сред учениците

Министерството на образованието ще представи доклад на ОИСР за изследване на творческото мислене сред учениците
Министерството на образованието ще представи доклад на ОИСР за изследване на творческото мислене сред учениците
Снимка: Министерство на образованието и науката

Министерството на образованието и науката (МОН) ще представи доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) от изследване за творческото мислене сред учениците, съобщи пресцентърът на МОН. 

Резултатите ще бъдат представени пред учители, директори, социални партньори, представители на Регионалните управления по образованието. 

Събитието започва в 10:00 ч. в гранд-хотел "София", в зала "Триадица 2".

Както БТА писа, социално-емоционалните умения  са решаващи за академичния успех, за професионалната реализация и за качеството на живот на младежите. Това бе основният извод от единственото по рода си глобално проучване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за социално-емоционалните умения на 15-годишните ученици, което беше представено на 26 април в София. 

Проучването се прави за втори път и обхваща над двадесет държави от четири континента, а фондацията "Лъчезар Цоцорков" обезпечава включването на България в него. У нас изследването е направено сред 3012 ученици и 555 учители от 80 училища в цялата страна, като въпросниците са попълвани от учениците, учителите и директорите на училищата.

Проучването на ОИСР представи тогава изводи по пет ключови области от социално-емоционалното развитие на учениците: прогресивност (любознателност, приемане, творчество), отговорност (самоконтрол, упоритост, мотивация), свързаност (социалност, асертивност, енергичност), сътрудничество (емпатия, доверие) и самообладание (устойчивост на стрес, оптимизъм, контрол на емоциите), които имат директна връзка с академичния и житейския успех на младежите. С оглед на ниските образователни резултати, засечени от PISA и националното външно оценяване, социално-емоционалното образование предлага възможно решение и подход, който може да обърне негативната тенденция у нас.

Когато говорим за социално-емоционалните умения, става въпрос за кураж, смелост, съчувствие, възможност и усещане да се справяме с емоциите си, да живеем с другите и да общуваме с други хора. Социалните и емоционалните умения ни правят хора в света на изкуствения интелект. Това е начинът да бъдем творчески, да бъдем мотивирани и да подпомогнем нашата икономика. Това е структрурата на демокрацията и на обществото, и е начинът да живеем по-добре заедно, каза тогава проф. Андреас Шлайхер, директор на образователния департамент на (ОИСР) при представянето на данните за България от единственото по рода си глобално проучване на ОИСР за социално-емоционалните умения на 15-годишните ученици.

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:31 на 18.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация