site.btaМинистерството на образованието ще представи доклад на ОИСР за изследване на творческото мислене сред учениците
Министерството на образованието и науката (МОН) ще представи доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) от изследване за творческото мислене сред учениците, съобщи пресцентърът на МОН.
Резултатите ще бъдат представени пред учители, директори, социални партньори, представители на Регионалните управления по образованието.
Събитието започва в 10:00 ч. в гранд-хотел "София", в зала "Триадица 2".
Както БТА писа, социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, за професионалната реализация и за качеството на живот на младежите. Това бе основният извод от единственото по рода си глобално проучване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за социално-емоционалните умения на 15-годишните ученици, което беше представено на 26 април в София.
Проучването се прави за втори път и обхваща над двадесет държави от четири континента, а фондацията "Лъчезар Цоцорков" обезпечава включването на България в него. У нас изследването е направено сред 3012 ученици и 555 учители от 80 училища в цялата страна, като въпросниците са попълвани от учениците, учителите и директорите на училищата.
Проучването на ОИСР представи тогава изводи по пет ключови области от социално-емоционалното развитие на учениците: прогресивност (любознателност, приемане, творчество), отговорност (самоконтрол, упоритост, мотивация), свързаност (социалност, асертивност, енергичност), сътрудничество (емпатия, доверие) и самообладание (устойчивост на стрес, оптимизъм, контрол на емоциите), които имат директна връзка с академичния и житейския успех на младежите. С оглед на ниските образователни резултати, засечени от PISA и националното външно оценяване, социално-емоционалното образование предлага възможно решение и подход, който може да обърне негативната тенденция у нас.
Когато говорим за социално-емоционалните умения, става въпрос за кураж, смелост, съчувствие, възможност и усещане да се справяме с емоциите си, да живеем с другите и да общуваме с други хора. Социалните и емоционалните умения ни правят хора в света на изкуствения интелект. Това е начинът да бъдем творчески, да бъдем мотивирани и да подпомогнем нашата икономика. Това е структрурата на демокрацията и на обществото, и е начинът да живеем по-добре заедно, каза тогава проф. Андреас Шлайхер, директор на образователния департамент на (ОИСР) при представянето на данните за България от единственото по рода си глобално проучване на ОИСР за социално-емоционалните умения на 15-годишните ученици.
/АКМ/
news.modal.header
news.modal.text