site.btaСтуденти на Висше училище по агробизнес и развитие на регионите работят по Наръчник за живите лаборатории

Студенти на Висше училище по агробизнес и развитие на регионите работят по Наръчник за живите лаборатории
Студенти на Висше училище по агробизнес и развитие на регионите работят по Наръчник за живите лаборатории
Снимка: ВУАРР

Студенти на Висше училище по агробизнес и развитие на регионите (ВУАРР) и Университет по приложни науки Ван Хол Ларенщайн, Нидерландия тази седмица заедно тестваха първата версия на Наръчник за живите лаборатории на Европейски университетски алианс „Иновации за регионална устойчивост“ (ИНВЕСТ). Наръчникът е разработван по проект INVEST4EXELLENCE и прилага подхода на метафората в процеса на изграждане на живите лаборатории, съобщиха от екипа на висшето училище.

Две групи работеха по две различни предизвикателства като приложиха метода „сериозни игри“. Първата група получи задание за работа по проект, свързан с планиране и проектиране на имот, който трябва да бъде съобразен с някои изисквания на обкръжаващата среда, местната общност, наличието на зелени площи и други, свързани с местната инфраструктура. Втората група студенти на ВУАРР използваше съвсем различен подход при решаването на поставените казуси. Методът обединяваше различни подходи, мисловни карти, акцентиращи на силните и слаби страни на даден обект, пътища за решаване на проблемите, новаторски идеи и подходи. После двете групи размениха местата си.

В края на семинара студентите подготвиха различни варианти на постер, който да бъде включен в следващата версия на Наръчника за живите лаборатории.

Българската баница е част от наръчника и приложението на метафоричния подход. Студентите от България и Нидерландия проведоха специална сесия за приготвяне на баница и тестване на рецептата и насоките в наръчника.

ВУАРР и Агенция за регионално развитие с бизнес център за подпомагане на малки и средни предприятия – Пловдив участват в наръчника и с материал на тема „Унаследяване и трансфер на семеен бизнес като организирана семейна почивка“, както и с идея за изграждане на виртуална жива лаборатория.

Семинарът бе организиран от Илсе Роннер, изследовател в изследователската група „Комуникации, ангажираност и социално и екологично обучение“ (CoPSEL) на Университет по приложни науки Ван Хол Ларенщайн, Нидерландия. /ПВ/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:00 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация