site.btaВ салон - ателие превърна една от залите на художествената галерия в Кюстендил творецът Румен Саздов
В салон-ателие в художествената галерия "Владимир Димитров-Майстора" представя изкуството си и начинът му на създаване кюстендилският художник Румен Саздов. Той е разделил част от пространството в една от залите на галерията, превръщайки я в свое ателие, а в останалата е изложил 91 свои произведения.
Килимът в дъното на залата, обособен като художествено ателие, придава акцент на домашен уют и приповдигнато настроение по време на работа, разказа пред БТА художникът.
"Това пространство има по-интимен характер, домашен уют. От 15 дни работя тук, а през това време успях да довърша стари мои произведения отпреди 40-45 години. Изложил съм и работи, направени през последните десет години", разказа художникът. Допълва, че през всичките си петдесет години досега, откакто рисува, се е посветил да изследва "нюансите на любовта".
Изложбата, която представя Саздов, носи името "Крехки същества и металургия на любовта". "Крехките същества сме ние всичките, а металургията на любовта е метафора, която е свързана с горещия процес, който се поддържа най-малко 35 години в доменните пещи, като непрекъснато се подава материал. Това е същото, както в любовта – в този процес също трябва да се дава, за да може да издържи тя поне 35 години", разсъждава художникът.
Разказва, че експозицията му показва неговите нюанси на този процес. "Използвал съм всички видове материали, които са попаднали в ръцете ми. Аз винаги имам яснота какво ще направя с тях, но работя, докато се получи онова, което трябва да стане", допълва още художникът.
Споделя, че е е учел как да бърка боичките от Майстора, в чиято галерия сега представя своя предокт. "От малък бях непрекъснато в галерията, това е школа, кюстендилската школа, която няма как да се сбърка. В нея всички са индивидуалисти. Такива са и Майстора, и Венев. Всеки има характерен ръкопис, а най-важното в тази работа е ръкописът да си остане четлив", допълва още художникът.
"Работя с дърво, кожа, стари вратички от шкафчета, дъски от огради – събирам всичко като материал, което ми харесва и ми е ясно, че ще стане нещо хубаво. Използвал съм и кашони от стари мебели от ИКЕА, от които се получиха интересни пластики и колажи. Работил съм и с желязо – скулптури от по тон и половина, работим съм и с порцелан, керамика", разказва за материалите, с които работи Саздов.
По отношение на посетигелите на атерието му през последните дни споделя, че разговаря с всеки един от посетителите. "Аз им казвам, че могат да си измислят заглавието на картината сами. После сравняваме тяхното и моето заглавие и търсим доколко сме стигнали концептуално близко един до друг. Имаше случаи, в които заглавията на картините ми бяха разгадани на 100 %", разказа още Саздов. Според него това е показател за това, че хората наистина стигат до неговите картини. Така всеки от посетителите на изложбата получава "розово прозорче", през което поглежда картината и я наименува, според собствените си усещания.
"Това е най- правилния начин за комуникация с хората в салона, който правя. Имаме вече шест такива изложби, пет от които са в Прага. Докато мине цялата изложба аз съм в процес на работа, някои казват, че това е представление. Не, това е процес на работа. Дори си нося като миньорите в забоите храна за обяд", споделя художника.
След изложбата си в Кюстендил Саздов заминава за Чехия, където също работи, за да организира поредната си изложба там. След това изложби му предстоят изложби в София и Варна.
Румен Саздов е роден през 1959 г. в Кюстендил. Завършва Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий", специалност "Живопис". От 1989 г. живее и работи в Прага. През 1991 г. отваря галерия "Рапид" в чешката столица заедно с група български художници.
В работа си залага на фигурални композиции, с импресионистичен оттенък, а любовта е навсякъде в творбите му.
В Прага Саздов започнал важно сътрудничество с парижката агенция Joel M. Millon & Claude Robert. С помощта на тази агенция продал 39 картини в аукционната къща Drouot-Richelieu и оттогава е регистриран в аукционния каталог MAYER 1995-96.
Според правилата на този индекс на пазара за изкуство, в каталога влиза всеки художник от 14 век насам, продал повече от 30 картини на Christie’s , Sotheby’s , Drouot-Richelieu. Присъствието в този каталог е гаранция за качество и инвестиционна стойност.
/АКМ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text