site.btaЛегендарното издание "Лайф" се опитва да оправдае слуховете за края на списанията

Легендарното издание "Лайф" се опитва да оправдае слуховете за края на списанията
Легендарното издание "Лайф" се опитва да оправдае слуховете за края на списанията
Снимка: АП/Vincent Thian

Възможносите за бърз дигитален достъп до информация станаха още по-важни по време на здравната криза, свързана с пандемията от КОВИД-19, и бяха подчертани от начина на работа на администрацията на американския президент Доналд Тръмп, коментира „Форбс“ през 2021 г. по повод преувеличените слухове за смъртта и анахронизма на печатните издания. Независимо от всички проблеми в списанията има виталност, казва професор Самир Хусни, основател на списанието за иновации на университета на Мисисипи пред „Ню Йорк пост“ по същото време. „Хората все още смятат, че има нужда от печатни издания. Хората са затворени вкъщи, бомбардирани от лоши новини, и търсят развлечения“, твърди Хусни. Днес често списанията са с по-дебели корици, а хартията е с по-добро качество. Четейки списание, човек остава с усещането за лукс, се казва още в публикацията на „Ню Йорк таймс“.  

От друга страна, онлайн изданията предполагат ново съдържание ежедневно и дори ежечасно. Читателите все по-рядко са склонни да чакат седмица или месец, за да получат нов брой на списание. И все пак печатните издания упорито отказват да изчезнат. Легендарни американски списани като „Ню Йоркър“ и  „Вог“ поддържат и печатен, и онлайн вариант. В Австралия печатните издания дори са увеличили продажбите си с над четири процента през 2023 г., съобщава „Конверсейшън“.

Сред причините читателите да изберат печатен формат може да бъде специфичната дигитална умора. Но има и друго – списанията предлагат естетика, която не може да бъде уловена от екрана. Основният фокус на списанията винаги са били фотографията и дизайнът.

През тази седмица собственикът на „Бедфорд мидия“ Джошуа Къшнър обяви, че възнамерява да възроди печатната версия на легендарното американско списание „Лайф“. Изявлението на Къшнър идва двайсет години, след като основаното през 1883 г. в Ню Йорк списание прекрати регулярното си излизане, коментира „Гардиън“. От 1936 до 1972 г. „Лайф“ е седмичник. Между 1972 и 1978 г. ритъмът е нарушен, а през 2000 списанието затваря врати. От 2008 г. „Лайф“ функционира като онлайн архив.

„Лайф“ представя истинска хроника на 20-и век. На неговите страници публикуват големите майстори на фотографията и няма тема от сферата на икономиката, политиката и културата, която да не е била засягана за повече от сто години на американския медиен пазар. Уолт Дисни с Мики Маус, Мерилин Монро, Ърнест Хемингуей, но и ранени войници на фронта, кандидат-президенти, празнични илюстрации – емблематичните корици на списанието подканят читателите да се потопят в истории, които няма как да бъдат разказани по друг начин. Сривът на „Лайф“ започва през 50-те години на 20-и век с развитието на телевизията. Постепенно, подобно на много други печатни издания, списанието се сблъсква с конкуренцията на онлайн развлеченията и достъпа до информацията. Краят на „Лайф“ дори става сюжет на филма на Бен Стилър от 2013 г. „Тайният живот на Уолтър Мити“ – трагикомедия с оптимистичен финал за живота на всички, обвързали професионалните и дори личните си амбиции с историите, които могат да разкажат печатните страници.

Начинанието на Къшнър тепърва ще среща предизвикателството на новото време. Пред списания като „Лайф“ в крайна сметка има само две алтернативи – да се превърнат в специфичен елитарен продукт подобно на виниловите плочи, или да се останат завинаги в онлайн пространството. И дори да бъдат изгубени в него.

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:14 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация