site.btaРежисьорът Теди Москов разказа за “Комедия на слугите“ в рамките на втората среща от поредицата “Представленията, които ни създадоха“

Режисьорът Теди Москов разказа за “Комедия на слугите“ в рамките на втората среща от поредицата “Представленията, които ни създадоха“
Режисьорът Теди Москов разказа за “Комедия на слугите“ в рамките на втората среща от поредицата “Представленията, които ни създадоха“
Режисьорът Теди Москов разказа за “Комедия на слугите“ в рамките на втората среща от поредицата “Представленията, които ни създадоха“. Снимки: Йоанна Лашкова

Режисьорът Теди Москов разказа за емблематичната “Комедия на слугите“ в рамките на втората среща от поредицата “Представленията, които ни създадоха“. Oрганизатор и домакин на събитието беше Yalta Art Room. Модератор на дискусията бе актрисата Василена Винченцо-Коломоец, а сценарист – актьорът и режисьор Васил Дуев-Тайг. 

В рамките на два часа режисьорът припомни на публиката представлението, което гостува на фестивала в Авиньон през 2002 г. и на Международния театрален фестивал във Венеция през 2006 г. Той сподели истории, свързани с изпълнението на спектаклите на сцена и обстановката зад кулисите. В разказа си режисьорът беше подкрепен от някои от актьорите в “Комедия на слугите‘‘, които също присъстваха и взеха участие в дискусията – Стефан Вълдобрев, Мая Новоселска и Никола Додов. Гостите на събитието имаха възможност да гледат заснети откъси от спектакъла и части от други постановки на режисьора.

Както писа БТА, “Комедия на слугите“ се играе над 10 години. В актьорския екип са Мая Новоселска, Христо Гърбов, Валентин Танев, Камен Донев, Вяра Коларова, Адриана Найденова, Стефания Колева, Стефан Вълдобрев, Никола Додов, Борислав Стоилов, Георги Спасов и Ненчо Илчев. Всеки от актьорите играе по няколко роли. Сценографията е на Пламен Бонев, костюмите – на Свила Величкова, музиката – на Антони Дончев. Осветлението е на Иван Тонев, а анимацията – на Владимир Шишков.

Режисьорът сподели, че графиката, която е използвал в своето представление – Дон Кихот язди коня си, придружен от своя слуга Санчо Панса, който тича непосредствено след тях, на художника Пикасо, е свързана с детските му спомени; притежава интимна стойност за него. В спектакъла “Комедия на слугите‘‘ тази графика е раздвижена, за да изгради един реален образ и картина пред зрителите.

“Антони Дончев, който е гений, дойде на репетицията и в момента, на живо, засвири. Аз само му казах какво трябва да бъде усещането, но той сам успя да го види. След като се запозна с костюмите, анимацията и всичко останало, разбира се”, разказа Москов за музиката на спектакъла.

Стефан (Теди) Москов завършва куклена режисура във ВИТИЗ – випуск 1985 г., при режисьорката Юлия Огнянова.

“Юлия Огнянова мечтаеше талантливият човек да е талантлив и душевно – да е красив отвътре. Това рядко се случва, но когато го има, е удивително. Когато тя започваше да работи в театър за първи път с трупа, никога не се е интересувала колко са добри артистите, а какви са като хора. За нея беше нужно моралът и естетиката да бъдат едно’’, сподели Теди Москов за своята преподавателка.

“Юлия ни учеше да правим безсюжетен театър, т.е. да комбинираме в някакъв калейдоскоп всичко, което искаме, и което ни вълнува, и по някакъв по-заобиколен начин да го кажем на хората’’, добави той.

По време на дискусията бяха обсъдени различни въпроси, като например - кои са основните правила в режисурата; какви са най-важните принципи на клоунадата и какви съвети би отправил Теди Москов към младите режисьори и актьори днес.

“Няма правила за режисура, по принцип няма правила за работа с актьора, за всеки човек е различно. Някои са музикални и помнят интонации, други искат да ги “разчоплиш‘‘ отвътре, трети са темерути. С всеки актьор се работи различно. Ти трябва да разбереш кой какъв е и да успееш да увлечеш всички. Но аз съм имал щастието в ранните си работи, актьорите да са тези, които ме увличат след себе си’’, отбеляза Москов.

Теди Москов припомни думите на своята преподавателка във ВИТИЗ, че “клоунът е едно дете, което не съзнава какво прави‘‘. “Според мен именно тази пресилена глупост и непохватност е най-същественото – да съумееш бавно да изиграеш бързото‘‘, обясни режисьорът.

Според него е важно младите студенти, които са избрали актьорската професия, да се отнасят сериозно към своето обучение; да се стараят да се образоват, да четат и ограмотяват при всяка възможност.

Yalta Art Room - независимо пространство за култура в София, продължава новата си поредица "Представленията, които ни създадоха". Това е серия от дискусии, в които участват едни от най-значимите творци, свързани с театралното изкуство в България. Първата среща през февруари беше посветена на Явор Гърдев и неговия спектакъл "Крал Лир" от Уилям Шекспир. Втората дискусия е с фокус върху спектакъла "Комедия на слугите" на режисьора Стефан (Теди) Москов. Събитията от поредицата са подкрепени от Национален фонд “Култура‘‘. 

"Комедия на слугите" е копродукция на театър "Улицата" и театър "Българска армия", Театралния фестивал в Авиньон, Програма ТЕОРЕМ и френските театри "Филатюр" и "Роз дьо Ван". Сценарият на постановката е на Теди Москов по "Слуга на двама господари" от Карло Голдони, "Дон Жуан" на Молиер, и "Дон Кихот" на Сервантес.

/ЙВЛ

/РБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:01 на 22.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация