site.btaВ Самоков учители и представители на институции обсъдиха връзката между гражданското и интеркултурното образование

В Самоков учители и представители на институции обсъдиха връзката между гражданското и интеркултурното образование
В Самоков учители и представители на институции обсъдиха връзката между гражданското и интеркултурното образование
Снимка: Иван Ласкин/БТА

В Професионалната гимназия по туризъм в Самоков учители, ученици от ученическия съвет в училището, родители от обществения съвет и представители на различни институции обсъдиха връзката между гражданското, екологичното и интеркултурното образование. Сред обсъдените теми по време на дискусията, организирана от училищното ръководство, бяха и патриотичното възпитание и нивото на усвояване на ключовите компетентности в гимназиалния етап на средното образование.

Днешната дискусия е провокирана от редица събития, които са се случили от началото на учебната година в училището. „Едно от тях е, когато на 1 март нашите ученици не пожелаха да сложат мартеници и да разберат смисъла на празника. Така се роди и идеята да обсъдим тези проблеми с по-широка аудитория. Децата не просто не желаят да носят мартеници, но и го определят като дяволска принадлежност“, каза в началото на форума директорът на училището Борислава Хаджийска. Тя посочи, че по този повод са поканили в дискусията да вземе участие ставрофорен иконом Михаил Колев, архиерейски наместник на Самоковската духовна околия, който е представител на Българската православна църква. „Преди две години ние нямахме този проблем с българските традиционни символи и обреди, докато сега явно нещо се е случило и това идва при нас като проява“, посочи Борислава Хаджийска. 

По време на дискусията заместник- директорът на училището и преподавател по география и икономика Михаил Михайлов каза, че учителите се срещат с различни проблеми, но голям проблем е, че учениците не искат да отбелязват българските празници. Той посочи, че тези проблеми са от скоро и това се случва, след като учениците са се върнали в училище от обучението им в електронна среда. 

По думите на учителите, които участваха в дискусията, учениците не искат да учат за патриотичните ценности. Те дадоха пример с това, че демонстративно децата отказват да разберат разликата между нация и етнос. Преподавателите казаха, че това се случва в резултат на влиянието на пасторите, които проповядват на учениците. Те също са били поканени на срещата, но не са се отзовали на поканата.

Участниците в дискусията обсъдиха и професионалното развитие на учениците след завършванетo на средното им образование. Преподавателят в училището Елена Сердарева каза, че е сложен въпросът за реализацията при момичетата заради общността, в която живеят. По думите й те нямат тази свобода, която имат момчетата. Сердарева добави, че родителското въздействие трябва да се промени в положителна насока. 

Преподавателят Михаил Михайлов посочи, че днешната дискусия е само началото за решаването на тези проблеми. По думите му трябва да се започне от семейната среда. „Нашата работа е да възпитаваме и образоваме учениците, да им покажем друг мироглед. Въпрос на много дълга и продължителна работа е решаването на тези проблеми, но се надявам с годините да имаме успех“, посочи още Михайлов. 

Архиерейският наместник отец Михаил каза, че би могло да се създаде контактна група и по този начин да се говори също с родителите.

В дискусията взеха участие и Радостина Чапразова, директор за България в младежка фондация „Арете“, заместник – кметът на община Самоков Люба Кленова, главен експерт „Образование, младежки дейности и спорт“ към общинската администрация Снежана Дамянова.

/АКМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:10 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация