site.btaБългария е една от първите страни в Европа и в света с насоки за прилагане на изкуствения интелект в училище, каза министър Галин Цоков
За повишаване на качеството на училищното и на академичното образование имаме краткосрочни цели - за развитието на дигитализацията в образованието България и за подобряване на платформата "Дигитална раница", както и с прилагане на насоките за изкуствения интелект. България е една от първите страни в Европа и в света, в която има насоки за прилагане на изкуствения интелект в училище и в помощ на учителите, както и за развитието на социални и емоционални умения у учениците. Това каза министърът на образованието и науката в оставка проф. Галин Цоков в Министерския съвет при отчета на правителството за изминалите девет месеца, като очерта и предстоящи приоритети за Министерството на образованието и науката (МОН) в следващия период на управление.
Министър Цоков съобщи, че още през следващия месец България ще е център на едно световно събитие, защото ще бъде представен световният доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие за изследване на социалната и емоционална интелигентност сред учениците в цял свят.
Важен и водещ приоритет в нашата досегашна работа, и в следващите месеци в работата на МОН ще бъде развитието на модерна образователна и академична среда, каза министър Цоков. Той съобщи, че "през следващите месеци нашите училища, детски градини и университети ще се превърнат в големи строителни площадки, като ще бъдат построени 33 нови сгради на образователни институции - детски градини и училища, ще бъдат ремонтирани над 30 студентски общежития, десетки училища и детски градини ще бъдат основно ремонтирани и ще бъдат пристроени". Основната цел е над 22 000 ученици да преминат на едносменен режим на обучение, съобщи образователният министър и добави, че ще се изграждат и модерните STEМ центрове в училищата.
В сферата на образованието за девет месеца трудно може да се направят кардинални промени и затова през следващия период основен приоритет в работата на МОН ще останат две основни теми. Първата от тях е за повишаване на качеството на образователния и на академичния процес, и на качеството на научните изследвания, заяви министър Цоков. Той обясни, че това ще се реализира на практика чрез стандарта за качество, който ще бъде експериментиран през следващите месеци и на новата визия за качество в българското образование - за постигане на разумен баланс между развитието на компетентностите на децата и учениците, и на тяхното благополучие. Това означава, че ще има акцент в образователния процес върху уменията за развитие на живота, на професионалните умения на учениците и на развитието на академичните професионални умения на студентите, обясни министър Галин Цоков.
Той добави, че това означава и ново качество на научните изследвания, на приложните и на фундаменталните научни изследвания чрез приложенията на вече приетия на първо четене Закон за насърчаване на научните изследвания и иновациите.
/АКМ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text