site.btaЕдинадесетото издание на „Рекламна академия“ 2024 отличи най-добрите проекти

Единадесетото издание на „Рекламна академия“ 2024 отличи най-добрите проекти
Единадесетото издание на „Рекламна академия“ 2024 отличи най-добрите проекти
Победителите в "Рекламна кампания" 2024, Снимка: НБУ

С награждаване на осем студентски отбора завърши 11-ото издание на „Рекламна академия“ 2024, тристранен проект на Нов български университет (НБУ), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), който насърчава сътрудничеството между бизнеса и висшето образование, съобщиха от екипа на НБУ. 

Рекламна академия е иновативен за българското образование формат на сътрудничество между университет и реалния бизнес, в който участниците работят по реални бизнес казуси. Академията не просто дава знания и умения, но и възпроизвежда взаимоотношенията рекламодател – рекламна агенция в забавен и полезен формат, в който участниците преминават през всички стъпки на рекламния процес – от бриф и разработване на стратегия до производство на творческите продукти.

В оспорваното състезание участие взеха 200 студенти, които премериха сили в шест различни сектора. Задачата им беше за по-малко от 72 часа да разработят комуникационна кампания за пускане на пазара на нов продукт или услуга в съществуваща категория по предварително зададен казус. Всеки от отборите работи с ментори от страна на компания-рекламодател и комуникационни агенции, разказаха от НБУ.

„Участието в „Рекламна академия“ предоставя не само знания и опит, но и възможност за старт на кариера със солидно портфолио и ценни контакти в индустрията“, коментира доц. д-р Кристиян Постаджиян, заместник-ректор по учебната дейност в НБУ. 

Росен Мисов, изпълнителен директор на БАР и с над 25-годишен опит в комуникациите, корпоративния маркетинг и връзките с медии подчерта, че с всяко ново издание „Рекламна академия“ върви напред: „Постоянно се учим и развиваме въз основа на подадената обратна връзка, която е богата на мнения и предложения. Развихме регламента за оценяване, променихме състава на съдийската група, усъвършенствахме процеса на формулиране на казус, подобрихме селекцията на лекторите и съдържанието на срещата студенти – бизнес.“

„Когато професионалният опит и младежката творческа дързост се срещнат и обединят, резултатът винаги впечатлява и вдъхновява“, сподели Чавдар Кенаров, основател и творчески директор на агенция Noble Graphics, председател на БАКА и член на борда на Art Directors Club of Europe. „Именно това си поставяме като цел при всяко издание на „Рекламна академия“. Тази година за пореден път станахме свидетели на смели и креативни проекти.“  

Големият победител в тазгодишната "Рекламна академия" е Отбор 20, сектор "Храни" със своя бранд "Наготово". Ментори на екипа бяха Димитър Стаматов (маркетинг мениджър, БЕЛЛА) от страна на БАР, Джоана Михайлова, (Account Manager, Interpartners) и Лора Радкова  (творчески директор, New Moment New Ideas) от страна на БАКА. 

Почетното второ място си поделиха два изключително добри екипа: екип 7, сектор "Лекарства без рецепта", с ментори от страна на БАР - Ралица Милчева (Sr Mgr Product Manager, TEVA) и Венцеслав Хиков (Chief Strategy Officer, Graffiti BBDO) и Петър Евтимов (Creative Lead, Human) от страна на БАКА и екип 15, сектор "Ритейл", с ментори от страна на БАР - Женя Вълкова  (мениджър отдел CRM Маркетинг, REWE Group) и от страна на БАКА - Георги Чурусинов, (изпълнителен директор, Brandmark) и Николай Стойнов (Creative Director, together&). 

Третото място в "Рекламна академия" спечели отбор 12, сектор "Ритейл", с ментори от страна на БАР - Йоана Цонева (маркетинг мениджър, IKEA), и от страна на БАКА - Катерина Разпопова ( Group Account Director, guts&brainsDDB) и Николай „Неке“ Малинов (Арт директор, Nitram). Третото място в "Рекламна академия" спечели отбор 12 – Ритейл.

Сред проектите на студентите се отличиха и още няколко кампании, които журито присъди специални награди:

Специална награда ‘Най-добра презентация’ на отбор 16, сектор "Телекомуникации", с ментори от страна на БАР - Гергана Илиева (Marcom, Vivacom) и от страна на БАКА - Олга Стойчева (Криейтив директор, The Smarts) и Самуил Петков (New Business Director, Noble Graphics). Специална награда ‘Бранд идентичност’ на отбор 18, сектор "Храни", с ментори от страна на БАР - Соня Щърбева (Brand and Trade Marketing Manager Greater Europe, Линдт), и от страна на БАКА - Наталия Николова (Head of Art, guts&brainsDDB) и Пресиян Кирилов (Client Service Director, together&). Специална награда ‘Най-добра опаковка’ на отбор 19, сектор Храни, с ментори на отбора от страна на БАР - Димитър Стаматов (Маркетинг мениджър, БЕЛЛА) и от страна на БАКА - Джоана Михайлова (Account Manager, Interpartners) и Лора Радкова(творчески директор, New Moment New Ideas). Специалната награда „Добрият пример – С грижа за бъдещето“ на bTV Media Group, медиен партньор на Рекламна академия 2024, за кампания със социална насоченост, която насърчава добри практики в обществото, беше връчена на отбор 2, сектор Безалкохолни напитки, с ментори от страна на БАР - Владимир Попов Senior Brand Manager, Coca-Cola Bulgaria) и от страна на БАКА - Максим Стоименов (Творчески директор, B+RED) и Натали Васкенова (Strategic Planner, Noble Graphics). 

Най-добрите проекти в "Рекламна академия" 2024 бяха оценени и отличени от жури, съставено от представители на БАР: Екатерина Димитрова (Head of branding and communication, METRO Bulgaria), Петя Балаука (Старши бранд мениджър, Coca-Cola Bulgaria), Свилен Стрезов (Маркетинг директор, TEVA), Христина Вучева (Маркетинг директор, DEVIN) и представители на БАКА: Александър Братиморов (Творчески директор и Партньор, Human), Желез Атанасов (Директор Стратегическо планиране, Noble Graphics), Йоана Панчева (главен оперативен директор, Tribal Worldwide Sofia, guts&brainsDDB), Плутархос Маридакис (Основател, Standpoint Media). 

От страна на НБУ проектът се организира от доц. д-р Кристиян Постаджиян, гл. ас. д-р Даниела Кадийска, гл. ас. д-р Боряна Гигова и ас. Иван Христов. За единадесетте издания на "Рекламна академия" са осигурени над 200 стажа и работни позиции на изявени студенти. Десетки от участвалите студенти са припознали работата в комуникационната индустрия като свое призвание, а рекламата – като своя професионална любов, уточниха от НБУ. /ПВ/

/ХК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:27 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация