site.btaСедмицата на модата в Ню Йорк показа практични облекла сред вълнуващи декори
Приключилата Седмица на модата в Ню Йорк показа практични облекла сред вълнуващи декори, които превърнаха ревютата в театрални спектакли и рекламни клипове. Напълно в духа на американската модна столица дизайнерите и този път представиха универсални и динамични решения без нищо странно и плашещо. Прет-а-портето от модните подиуми на Ню Йорк не си поставя задачата да търси ново лице и тенденции или да бъде естетическа реакция на събитията в света. Каролина Ерера, Тори Бърч, Кристиан Сириано, Майкъл Корс, Томи Хилфигър и другите големи и по-малко известни имена, които запълниха календара на модния форум атакуват масовия пазар с индустриален размах.
Ако италианската мода, представена в Милано, се гордее с шивашките си традиции, а Париж е столица на пищната екстравагантност и шика, то Ню Йорк остава меката на продажбите. Единствено Седмицата на модата в Берлин е по-достъпна за крайния потребител, приличайки повече на изложение, отколкото на серия дефилета пред избрана публика.
Американските дизайнери не се чувстват уютно в ролята на откриватели или търсачи на съкровища. Сега те отново показаха вечерни и ежедневни дрехи, основани на традиционните роли от ежедневието – дебютантката, младоженката, деловата жена. Майкъл Корс, често обвиняван в липсата на същински дизайнерски идеи, представи колекция, вдъхновена от сватбената рокля на баба му през 30-те години. Когато светът е с краката нагоре, трябва да се чувстваме малко по-уверени, каза Корс, цитиран от АП, по повод ревюто, препращащо публиката в златните години на Холивуд. Марлене Дитрих, Катрин Хепбърн, Джийн Харлоу, Карол Ломбард са образите, които дизайнерът претворява в последната си колекция.
Тенденциите през есента и зимата на 2024-2025 г. са разумни и достъпни – дължините на роклите са предимно до глезена, а палтата се скъсяват най-много до средата на прасеца. Тъканите са щампирани – цветя, птици и всякакви радващи окото мотиви могат да бъдат намерени върху горните дрехи, вечерните и коктейлните рокли. Черното заема значимо място в цветовите решения, а кройките на американските модни компании отново дават възможност за по-голяма вариативност на размерите, независимо от присъствието на т.нар. плюс сайз манекени. Ежедневните дрехи са широки, а влиянието на уличния стил и хип-хопа продължава да бъде силно. Плетивата и жакардовите сака обгръщат тялото, без да го стягат.
Седмицата на модата в Ню Йорк е мястото, където представянето на колекциите се превръща в поредица спектакли. Трайните и удобни дрехи се комбинират с креативни рекламни решения – традиционният подиум, познат от класическите ревюта, изчезва. Манекенките се разхождат сред фантастични декори, представящи зелени гори, заснежени полета, дворци. Посланието отново е свързано с комфорта – не е задължително модата да упражнява принуда върху последователите си, а класата е въпрос по-скоро на вътрешно усещане, отколкото на демонстрация.
Ню Йорк е мястото, където животът в града влияе върху дизайнерските облекла в най-голяма степен. Публиката там не търси ексцентрични експерименти и исторически препратки – те са запазена марка на започналата в петък Седмица на модата в Лондон.
/ТС/
news.modal.header
news.modal.text