site.bta12 филма от цял свят се състезават за голямата награда „София, град на киното“
Общо 12 филма от цял свят ще се състезават за голямата награда „София, град на киното“ на 28-ия „София филм фест“, съобщават от „Арт фест“.
Определени като новите майстори на мексиканското кино от IndieWire, сценаристите, режисьори и продуценти Астрид Рондеро и Фернанда Валадес представят най-новата си съвместна творба „Сухо“ (Мексико-Франция-САЩ) в програмата на фестивала „Сънданс“ през януари и печелят голямата награда на журито в конкурса за международно игрално кино.
Рондеро и Валадес разказват за едно момче на име Сухо, останало сирак в света на възрастните и израснало под сянката на насилието – неизменна част от ежедневието в наркокартела. Постепенно младежът открива, че надали ще успее да избегне съдбата на баща си.
Румънската режисьорка Анна-Мария Команеску е автор на четири късометражни филма, като последният от тях – „Мъртвата котка“ участва в програмата на фестивала в Солун миналата година. Пълнометражният дебют на Команеску е „Хория“, копродукция между Румъния, България (Росица Вълканова/„Клас филм“) и Сърбия, а едноименният главен герой в нея е буен тийнейджър, който поема на пътешествие със стария мотор на баща си, легендарната румънска марка Мобра, на среща с любимата си. По пътя към Хория, се присъединява привлекателната и предизвикателна 13-годишна Стела и изненадващо и за двамата, те се сприятеляват.
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася в тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика. Нейното семейство, в продължение на няколко поколения, се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм Forget But е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Родена и израснала в Истанбул, турската режисьорка Аслъхан Юналдъ живее в САЩ от 18-годишна, учи в Йейл и Нюйоркския университет. Тя е сценарист на документалната драма Young Wrestlers, чиято премиера е на „Берлинале“ (2016) и режисьор на документалния филм Overdrive: Istanbul in the New Millennium. Нейният пълнометражен игрален дебют е „Вълните на морето са жени“ (Турция).
Млада жена се завръща в Турция със съпруга си американец – целта е семейна среща с разведените й родители и по-малката й сестра, с която не общуват отдавна. Това пътуване по вода е последен шанс за възрастния баща, дисидент-журналист с присъда, да се сближи отново с дъщерите си.
След два късометражни филма, сценаристът и режисьор Мигел Фаус представя „Тихата прислужница“ (Испания). Той има магистърска степен, специалност „Кино от филмовото училище“ в Лондон, работил е като киножурналист за списанията Jot Down и Miradas de Cine. Дебютният му филм разказва за неусетната промяна в една млада колумбийка, хванала се на работа в имението на испански богаташи. Тя следва стриктно инструкциите за дискретност, но постепенно й става ясно, че може да намери свой собствен начин как да се наслаждава на лятото...
Със сериозен опит като режисьор на десет късометражни и телевизионни филми и като сценарист на пет от тях, пълнометражният дебют на Адам Брейер – „Всичко за семейство Левкович“ (Унгария) е история за възрастен треньор по бокс. Той намира общ език с всички, с изключение на собствения си син. След дълга раздяла ги събира смъртта на жена му и става ясно колко е трудно да се постигне жадувания от всички баланс в общуването между различните поколения в това семейство, част от които следват стриктно еврейските религиозни традиции.
/ДД/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text