site.btaНад 50 специалисти са обучени за работа в бъдещите младежки центрове

Над 50 специалисти са обучени за работа в бъдещите младежки центрове
Над 50 специалисти са обучени за работа в бъдещите младежки центрове
Снимка: Министерство на образованието и науката

Над 50 специалисти са обучени за работа в младежките центрове, чиято роля е да активират младежите на възраст от 15-28 години, да подпомогнат кариерното им ориентиране, развиването на дигитални умения и активната им гражданска роля. Това стана известно на приключилото четвърто обучение от едногодишната програма за младежки работници и ромски образователни медиатори, работещи в младежките центрове в Пловдив, Стара Загора, Добрич, Враца, Монтана, Перник, Бургас и Габрово. Те са финансирани по програмата "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи" чрез Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021 г., съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева влезе в "кухнята" на младежката работа, поздрави обучаемите и им пожела да продължават да са смели, да се борят и да утвърждават младежкия сектор, защото искрата в очите на младежите е това, което ни води напред.

По Националния план за възстановяване и устойчивост са предвидени близо 60 млн. лв. за създаване на 20 регионални младежки центрове на общинско ниво, които вече са избрани чрез конкурсна процедура. Създава се и Национален фокусен център към Националния студентски дом, който ще координира методиките и работата на младежките работници. До 2026 г. 12 000 младежи от цялата страна ще могат да повишат дигиталните си умения чрез дейностите на новосъздадените младежки центрове, информират от МОН.

Както БТА писа, младежките и доброволчески дейности трябва да бъдат основен приоритет в политиките на Министерството на образованието. Затова и за мен бе много важно да проведа една от първите си срещи като министър с една от националните младежки организации. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на дискусия с представители на Националния младежки форум през юни миналата година.

"Анализите показват, че в сегашното постковид училище, наред със съвременните технологии и изкуствения интелект, ще се развиват и социалното учене, и емоционалната интелигентност. Те се формират още от най-ранна възраст, а младежките центрове имат ключова роля в този процес", подчерта проф. Цоков. В тази връзка бе коментиран и проектът по Плана за възстановяване и устойчивост за изграждането на младежки центрове в различни градове на страната, както и на Национален фокусен център за личностно развитие на деца и младежи в София. За тези дейности са предвидени 70 млн. лева, но към момента се констатира сериозно забавяне в подготовката, каза тогава образователният министър.

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:04 на 23.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация