site.btaГолемите модни къщи стъпиха предпазливо на подиума в Париж

Големите модни къщи стъпиха предпазливо на подиума в Париж
Големите модни къщи стъпиха предпазливо на подиума в Париж
Модел на "Диор", част от колекцията, представена на Седмицата на висшата мода в Париж, януари 2024 г. Снимка: АП/ Thibault Camus

На фона на разнопосочните сигнали за продажбите на луксозни стоки Седмицата на висшата мода в Париж премина предпазливо и без изненади. Творческите директори на големите модни къщи избраха да не експериментират, а ревютата приличаха повече на бутиково представяне на скъпи и недразнещи клиентите облекла, отколкото на провокиращи спектакли. Засега нищо не издава идването на нов бунтар законодател в модата като Джон Галиано с неговите колекции висша мода, изработени от стари вестници и бирени капачки, или като Александър Маккуин, качващ манекенките на 25-сантиметрови токове. Скандалът в света на луксозните облекла с минимална цена от 25 хил. долара се отлага за неопределено време.

Големите дизайнери не рискуваха да объркат посланията на престижните си клиенти. Ориенталско влияние, елегантност, повлияна от балета, и пищност обединяват колекциите, представени на Седмицата на висшата мода за сезон пролет-лято 2024 г., коментира Ройтерс. В търсене на по-сигурна пътека в един несигурен свят модните къщи се обърнаха към миналото и му отдадоха своята почит. „Диор“ представи „източна“ колекция, към която добави нов прочит на знаменитата рокля „Цикада“, станала запазена марка на основателя Кристиан Диор. Дизайнерът на „Фенди“ Ким Джоунс представи ефирна и елегантна колекция, вдъхновена от стила на легендарния Карл Лагерфелд. Дори иновативният дух на „Скиапарели“ беше подплатен с исторически мотиви, които да напомнят на клиентите за славния период на марката отпреди век и за дръзката последователка на Салвадор Дали Елза Скиапарели. „Шанел“ заложи на волани, плисета и тюл. Маестро Армани и Ели Сааб представиха изобилие от щедра употреба на бляскави тъкани – тенденция, която вече беше заявена от колекциите на 2023 г.

Седмицата на висшата мода в Париж очерта няколко значими тренда в косите и грима, коментира френското издание на „Вог“.  Те обаче също са израз на почит към традицията и миналото, макар и интерпретирани по нов начин. Във фокуса е женствеността. Стилистите на „Шанел“ предложиха на клиентите си традиционна кадифена панделка върху спусната коса на тила. „Диор“ заложи на панделка тип диадема – шик решение, което може да претендира за типично френска елегантност. В унисон с налагането на запазената марка като модна стратегия гримьорите отново изтъкнаха очната линия. Моделите на „Скиапарели“ съчетаха умерения футуризъм с блясък по кожата на манекенките. Сенките с брокат и розите в косите се завърнаха на подиума, допълвайки предпазливото послание на лукса за новия пролетно-летен сезон – просто разкош.

Седмицата на висшата мода в Париж традиционно дава възможност на публиката да се сблъска с по-нестандартни решения на дизайнери, които не се опасяват от „репутационни“ щети. Любимецът на звездите Робърт Ун например показа макабрена колекция с булчинска рокля, „опръскана“ в кървавовечервени щампи, ансамбъл тип доминатрикс и шапки във формите на чадър и ръце, положени върху главата. В крайна сметка обаче творенията на дизайнери с амбициите на Ун предлагат артистични решения на изпълнители като Карди Би, Лизо, Доджа Кет, Лейди Гага и нямат нито потенциала, нито функцията да задават тон в луксозното облекло за пролетта и лятото.

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:25 на 06.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация