site.btaДве астронавтки на НАСА излязоха в открития космос

Две астронавтки на НАСА излязоха в открития космос
Астронавтката на НАСА Джазмин Могбели. Снимка: АP/Terry Renna

Американските астронавтки Лоръл О'Хара и Джазмин Могбели излязоха в открития космос от Международната космическа станция (МКС), за да изпълнят няколко задачи, съобщи сайтът на НАСА.

Очаква се работата на О'Хара и Могбели извън орбиталната станция да продължи около шест часа и половина. По време на излизането си двете астронавтки трябва да демонтират модул с електроника и да заменят един от държачите на слънчевите панели.

Първоначално излизания в открития космос бяха планирани за 12 и 20 октомври, но бяха отложени няколко пъти по различни причини, сред които анализ на ситуацията с теча от руския лабораторен модул "Наука", за който Роскосмос съобщи на 9 октомври.

Лоръл О'Хара и Джазмин Могбели трябваше да излязат извън МКС на 30 октомври, но космическата им разходка беше отложена с два дни, за да им бъде предоставено повече време да се подготвят за предстоящата работа.

До момента е имало само три излизания в открития космос с участието само на жени от екипажа, като всички те са извършени от едни и същи астронавтки на НАСА - Кристина Кук и Джесика Миър през 2019 и 2020 г.

/АКМ/