site.btaТрябва да гледаме на изкуствения интелект като на още един инструмент за учителя, който може да подобри образованието, каза Наталия Митева

Трябва да гледаме на изкуствения интелект като на още един инструмент за учителя, който може да подобри образованието, каза Наталия Митева
Трябва да гледаме на изкуствения интелект като на още един инструмент за учителя, който може да подобри образованието, каза Наталия Митева
Заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева откри Единадесето издание на националната конференция "Иновативни решения за интегриране на информационните технологии в българското образование". Снимки: Владимир Шоков/БТА

Трябва да гледаме на изкуствения интелект като на още един инструмент в ръцете на учителя, който може да подобри образованието. Визията на Министерството на образованието и науката (МОН) за дигитализацията започва с най-основния фактор в образованието и е той е човешкият. Основната ни роля е да се погрижим за това всяко дете в България да има възможност да реализира пълния си потенциал и да има успех в живота. Тези възможности минават най-вече през инвестицията в учителите, каза заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева на откриването на Единадесето издание на националната конференция "Иновативни решения за интегриране на информационните технологии в българското образование".

Форумът се провежда аулата на Софийския университет "Св. Климент Охридски", негови организатори са Classbuddy, "Нимеро" и Факултетът по науки за образованието и изкуствата към СУ, с подкрепата на Huawei, Photon и на Центъра за творческо обучение. 

Имаме нова тема в образованието и тя е за изкуствения интелект, и ви призовавам да гледаме на него като на още един инструмент в ръцете на учителя, който може да подобри образованието, с тези думи се обърна към учителите на форума Наталия Митева. 

Тя говори за това какви са възможностите в българското образование по отношение на използването на изкуствения интелект и какво ни предстои. Имаме необходимост от въвеждане на множество инструменти, включително базиран изкуствен интелект, които да подобрят и направят по-индивидуализиран нашия начин на преподаване. Трябва да развием и преподавателските си умения за едно бъдеще, в което този изкуствен интелект ще бъде част от ежедневието ни. И като цяло, България има нужда да направи завой към учебни програми, базирани повече на компетентности и умения, повече към проектно базирано и проблемно базирано обучение, отбеляза заместник-министърът на образованието.

Изкуственият интелект не се появи тази пролет, отдавна съществува и много от продуктите, които са на пазара на образователните технологии, са базирани на различни версии на изкуствения интелект. Големите технологични компании подхождат с огромно внимание към използването на изкуствения интелект в образованието и всички ние - учители, училищните директори, представителите на институциите, имаме огромната отговорност да адаптираме технологичия процес към целите, които си поставяме в образованието. Голямата ни цел е да подобрим образователните резултати на всички ученици и да ги подготвим за едно бъдеще, в което изкуственият интелект има своето място, каза Наталия Митева. 

Тя даде и примери за използването на изкуствения интелект в образованието от няколко държави. Полското правителство преди няколко месеца изведе свои базови насоки към училищата за това как да използват изкуствения интелект. Израелското правителство прави нещо много голямо в образованието на базата на изкуствения интелект. Ние имаме избора да решим колко риск да поемем и да използваме ли възможностите на това накъде върви светът или да се страхуваме. И аз бих призовала да сме в първата група - на тези, които не се страхуват толкова и пробват, заяви заместник-министърът на образованието. 

Наталия Митева съобщи, че "Дигитална раница" е платформа, която ще се надгражда сега и в следващите години със съдържание и с всички възможности на инструментариум, разработен в България. "Ще подкрепим български компании, които имат собствени ресурси, за да има достъп на образователната система до тях чрез "Дигитална раница" и профилите, които са създадени. Имаме възможност през следващите месеци да организираме обучения за 18 000 учители, за да използват различни инструменти за преподаване и различни електронни ресурси. До дни ще бъдат обявени курсовете, които ще са безплатни на платформата на "Образование за утрешния ден", каза Митева. 

По примера на Полша и на другите по-прогресивни образователни системи по отношение на технологиите за изкуствения интелект готвим най-базови насоки за учителите как да използват този инструментариум в училище. Това трябва да става внимателно, но с възможност да се преподава по-творчески. Разработваме и следващ стратегически проект за дигитализация, който да е финансиран от новата оперативна програма "Образование". Целта на българското образование е да подкрепи всеки ученик и тя минава през подкрепата на всеки учител, заяви заместник-министърът на образованието и науката.

 

 

 

 

 

 

 

 

/АКМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:32 на 01.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация