site.btaЩе има допълнителни национални програми за детските градини, каза министър Галин Цоков

Ще има допълнителни национални програми за детските градини, каза министър Галин Цоков
Ще има допълнителни национални програми за детските градини, каза министър Галин Цоков
Снимка: Министерство на образованието и науката

Ще работим за увеличаване на целевото финансиране за детските градини и на броя на националните програми, предназначени изцяло за тях, през 2024 г. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на среща с директори от училищното и предучилищното образование от цялата страна. Дискусията се организира от Съюза на ръководителите в системата на народната просвета и бе открита от неговия председател Диян Стаматов, а в обсъжданията участваха народните представители Красимир Вълчев, Медиха Енвер Мехмед-Хамза и Даниел Лорер, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН). 

Министър Цоков подчерта, че с приетия бюджет отчасти се решават проблемите с недостига на финансиране за детските градини, но е необходимо да се предвиди по-голям ресурс през следващата година. "Трябва да сме наясно, че основите на добрите резултати на децата се полагат още в периода на предучилищното образование", каза той. Професорът подчерта, че се работи и за започване на ранна педагогическа подкрепа още от яслена възраст. Цитирани бяха и изследвания, които показват, че тези години са ключови за личностното развитие на децата. 

"Тази година е определена от ЕС като годината на уменията. Именно уменията ще са в основата на успехите на образователните системи в утрешния ден и ние трябва да работим за тази трансформация", каза проф. Цоков. Той поясни, че системата трябва да се фокусира върху личностното развитие на децата. "Промяната ще бъде трудна и ще изисква време, но днес трябва да положим основите, за да се случи това на практика", подчерта министърът. 

Сред дискутираните теми бяха промените при конкурсите за избор на училищни директори, обезпечаването на яслите и детските градини и др. Все още учителите и директорите срещат технически проблеми при работата си с изградената единна електронна система в образованието. "Първостепенна задача е да подобрим нейното функциониране, защото тя трябва да улеснява вашата работа, а не да я затруднява", каза проф. Цоков.

По думите му вече са проведени редица срещи с разработчиците на платформата и от тях са изискани бързи действия за подобряване на системата и продължаване на надграждането й. "Трябва да сме наясно, че пътят за осъвременяване и модернизиране на обучението ни преминава през дигитализацията. Решенията в тази област обаче трябва да се взимат съвместно от МОН и образователните институции", допълни министърът.

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:18 на 05.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация