site.btaВарненската опера отбелязва 100-годишнината на Мария Калас със световна премиера на мюзикъла „Калас и Онасис“

Варненската опера отбелязва 100-годишнината на Мария Калас със световна премиера на мюзикъла „Калас и Онасис“
Варненската опера отбелязва 100-годишнината на Мария Калас със световна премиера на мюзикъла „Калас и Онасис“
Ева Перчемлиева и Мариос Андреу, снимка: Валентина Добринчева / БТА

Стогодишнината на Мария Калас ще бъде отбелязана във Варна на 21 юни с премиера на операта-мюзикъл „Калас и Онансис“ от Христос Папагеоргиу. Режисьор на спектакъла е Петко Бонев, диригент-постановчик Страцимир Павлов, хореограф е Анна Пампулова, сценографията и костюмите са на Ася Стоименова. Премиерата ще бъде част от тазгодишното издание на „Опера в Летния театър“ във Варна, което започна на 16 юни и ще продължи до 31 август.

Ева Перчемлиева и Мариос Андреу влизат в ролите на Мария Калас и Аристотел Онасис. И двамата изпълнители са завършили Националната музикална академия в София. 

Винаги сме обожавали „La Divina“, за нас тя е някакво чудо на оперното изкуство, каза преди премиерата Ева Перчемлиева, но призна, че при подготовката за ролята си е дала сметка колко малко знаем за великата певица. Когато започнах да вниквам в нейния личен живот и вътрешния й свят, разбрах колко тежко й е било и колко емоционално сломена е била почти през целия си живот, сподели изпълнителката. Според нея за да бъде такава абсолютна звезда, тя е жертвала много, защото може би това не е бил нейният избор. Перчемлиева смята, че може би Калас е искала да има дом, деца, семейство, приятели, но е приела съдбата си и й се е отдала изцяло, вземайки цялата любов, щастие, свобода и красота от музиката. Певицата изтъкна, че чрез прекрасната опера-мюзикъл на Папагеоргиу ние можем да преживеем вътрешния свят на Калас. Тя призна, че за изпълнителите е много трудно да се справят с емоцията в спектакъла, която е огромна колкото харизмата на Мария Калас, а към това се добавя и голямата болка, която се усеща, че е преживяла. Всички да си носят кърпички на представлението, призова певицата.

Ева Перчемлиева пее и преподава оперна музика, но изпълнява и поп музика, занимава се с драматичен театър и перкусии и поддържа своя група. Каза, че е щастлива, когато прави всичко на сто процента и то се получава добре. Въпреки трудностите в срещата с образа на Калас, тя намира, че сякаш операта-мюзикъл е писана за нея. 

Според Мариос Андреу, който е родом от Кипър, връзката на Калас и Онасис продължава древногръцките трагедии, които всички познаваме. Той изтъкна, че героите имат скрит живот зад това, което се вижда, и именно него режисьорът иска да покаже, за да стане колкото се може по-истинска историята. Изпълнителят призна, че му е било трудно да влезе в ролята и определи своя персонаж като човек, решен на всичко, за да успее, което не кореспондира със собствения му мироглед. Андреу благодари, че има втори шанс да играе в продукция на Варненската опера след „Дидона и Еней“.

Двамата гении, които си избрах за ролите, и външно, и вътрешно, емоционално и психически подхождат много на героите си, каза режисьорът на мюзикъла Петко Бонев и добави, че гласово също се справят чудесно и са истински професионалисти. По думите му продукцията е странна смесица между опера и мюзикъл в едно, има драматургически и музикално чисто оперни моменти, както и мюзикълни пасажи. Добре, че са вторите, за да разведрят обстановката, да ни стане малко по-свежо и леко, защото иначе тази много тъжна история ще ни кара да плачем от началото до края, посочи режисьорът. По думите му историята е написана прекрасно от композитора и съдържа чудесни хитове, но повече напомня филмов сценарий, в който сцените вървят една след друга и това би било лесно да се снима в студио, но е затруднило работата на „жива“ сцена. Всяка импровизация трябва да е обмислена, каза още Бонев и подчерта, че артистите са премерени и дават каквото трябва, а хореографката е направила красива пластика. 

За мен е изключително удоволствие да бъда за пореден път гост на този оперен театър, който е много активен, с толкова премиери на топ режисьори, сподели Анна Пампулова. За работата си по „Калас и Онасис“ тя отбеляза, че в пълна степен е разчитала на двамата певци, които танцуват и играят като актьори, което е било много полезно при поставянето. По думите й те са я подкрепили в смелите й решения, които заедно са успели да включат в спектакъла. 

Този сезон Пампулова участва в три постановки на Варненската опера, които са тотално различни като естетика и динамика в движенията, отбеляза хореографката. Тя работи и по оперите „Хитрата лисичка“ и „Фалстаф“, които имат премиери на 7 и на 29 юли в Летния театър. При работата си Пампулова разчита на 20-годишния си опит като балерина и познанията си за театъра и мюзикъла. Тя похвали идеите на режисьорките Вера Немирова и Нина Найденова, които работят по двете заглавия, за подхода, който имат към оперите и подчерта, че с диригента Павел Балев всеки път научава по нещо ново за историята на музиката.

 

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:10 на 03.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация