site.btaПървият буквар за ученици с различен майчин език е публикуван и е достъпен безплатно
EZ 09:43:01 10-09-2021
RM0941EZ.006
буквар - майчин език - издание
Първият буквар за ученици с различен
майчин език е публикуван и е достъпен
безплатно
София, 10 септември /Димитрина Ветова, БТА/
Логопед и специалисти по ранно двуезично развитие разработиха първия български буквар за ученици с различен майчин език от българския, които нямат достатъчно развити езикови умения на български език при постъпването в училище. Това съобщиха от фондацията "Заедно в час".
Букварът "Четем с Ася и Явор" е достъпен безплатно на сайта prepodavame.bg и учителите могат да го използват през новата учебна година, като допълнителен материал при усвояването на уменията за четене.
Букварът е подходящ също за българските деца в чужбина, които имат ограничен контакт с българския език, за ученици в началната степен, които по различни причини изпитват затруднения с четенето в началното училище до втори-трети клас и за всички деца, които искат да се научат да четат. Само за седмица са направени повече от 400 заявки от учители за изданието от България и света.
Допълващите материали към буквара и самото негово издание са първият цялостен продукт на проекта "Разбираш ли езика на училището", който се реализира от началото на 2020 г. от фондацията "Заедно в час" и от сдружението "Интернационална асоциация ЕдюкАрт". Проектът цели да създаде учебни материали и полезни ресурси, които да подкрепят децата с различен майчин език в България - едни от най-уязвимите ученици в образователната ни система, и техните учители. От 2021 г. трети партньор в проекта е и фондацията "Тръст за социална алтернатива".
"Четем с Ася и Явор" включва три отделни книги: буквар за деца; буквар с насоки за работа за учители; и "Моите букви" - приложение за изработване на тактилни букви. Букварът с насоки за работа съдържа всички страници от детския буквар, както история рамка и инструкции за работа към всяка буква. Това позволява индивидуална работа с едно дете само с тази книга. Приложението "Моите букви" дава възможност децата сами да проследяват напредъка си и да си създадат собствена индивидуална азбука с помощта на различни материали.
Материалите съдържат общо 40 теми. Буквите се въвеждат в шест групи. В края на всяка група се предлага обобщителна тема за затвърждаване на въведените в нея ключови моменти.
/РУМ/
RM0941EZ.006
буквар - майчин език - издание
Първият буквар за ученици с различен
майчин език е публикуван и е достъпен
безплатно
София, 10 септември /Димитрина Ветова, БТА/
Логопед и специалисти по ранно двуезично развитие разработиха първия български буквар за ученици с различен майчин език от българския, които нямат достатъчно развити езикови умения на български език при постъпването в училище. Това съобщиха от фондацията "Заедно в час".
Букварът "Четем с Ася и Явор" е достъпен безплатно на сайта prepodavame.bg и учителите могат да го използват през новата учебна година, като допълнителен материал при усвояването на уменията за четене.
Букварът е подходящ също за българските деца в чужбина, които имат ограничен контакт с българския език, за ученици в началната степен, които по различни причини изпитват затруднения с четенето в началното училище до втори-трети клас и за всички деца, които искат да се научат да четат. Само за седмица са направени повече от 400 заявки от учители за изданието от България и света.
Допълващите материали към буквара и самото негово издание са първият цялостен продукт на проекта "Разбираш ли езика на училището", който се реализира от началото на 2020 г. от фондацията "Заедно в час" и от сдружението "Интернационална асоциация ЕдюкАрт". Проектът цели да създаде учебни материали и полезни ресурси, които да подкрепят децата с различен майчин език в България - едни от най-уязвимите ученици в образователната ни система, и техните учители. От 2021 г. трети партньор в проекта е и фондацията "Тръст за социална алтернатива".
"Четем с Ася и Явор" включва три отделни книги: буквар за деца; буквар с насоки за работа за учители; и "Моите букви" - приложение за изработване на тактилни букви. Букварът с насоки за работа съдържа всички страници от детския буквар, както история рамка и инструкции за работа към всяка буква. Това позволява индивидуална работа с едно дете само с тази книга. Приложението "Моите букви" дава възможност децата сами да проследяват напредъка си и да си създадат собствена индивидуална азбука с помощта на различни материали.
Материалите съдържат общо 40 теми. Буквите се въвеждат в шест групи. В края на всяка група се предлага обобщителна тема за затвърждаване на въведените в нея ключови моменти.
/РУМ/
news.modal.header
news.modal.text