site.btaСветовен балетмайстор поставя хореографията на новия балет на Стефан Димитров
EZ 18:24:31 06-10-2021
AK1821EZ.015
Култура - балет - премиера
Световен балетмайстор поставя хореографията на новия балет на Стефан Димитров
София, 6 октомври /Даниел Стоянов, БТА/
Хореографията на "Сънят на Пилат" е напълно поставена с многонационалната балетна трупа на Старозагорската опера от световния балетмайстор Василий Медведев и неговия асистент Станислав Фечо, разказват от трупата.
Както писа БТА, световната премиера на новия балет на Стефан Димитров е на 16 октомври в зала 1 на НДК.
Финални щрихи върху костюмите и сценографията полага художникът Павол Юраш, текат усилени музикални репетиции на хора и оркестъра под вещото ръководство на диригента Владимир Бошнаков.
По думите му музиката е много въздействаща и ярко изобразителна. "Всички може би познават творчеството на Стефан Димитров - той е композитор-мелодик, музиката му е красива с присъщата й лирика. Но спецификата е, че тук говорим за танцова мистерия, за музикалното изграждане на персонажите в балета, композиторът майсторски използва и много други похвати", допълва маестрото.
Балетът е изграден в две действия - Lux Aeterna (Вечна светлина) е първата част, а втората е " Misericordia Pro Nobis (Милост за нас). Това са двете основни действия, но вътре има много части, в които се експонират образите на Маргарита, на Майстора, на Мария Магдалена, на Исус, на Пилат, на Воланд.
"Любовната тема присъства от началото до края на балета. Тя еволюира благодарение на противопоставянето й на негативните сили и персонажи в танцовата драма, които се опитват да попречат на тази любов. И "Сънят на Пилат" завършва по този начин - не с някакъв хепиенд, а с вярата, че любовта продължава и в смъртта", допълва маестрото.
Балетът започва в настоящето време, а после действието се пренася 2000 години назад, където се появяват образите на Мария от Магдала и на Пилат Понтийски. Сюрреализмът по-скоро е изобразен в сценографията, както и в хореографията на танца, а музиката само обогатява и допълва сюжета на балета.
За любовните теми Стефан Димитров използва нежните инструменти като флейта и обой, виолончело и цигулка. Докато за всичко и всички, които се противопоставят на тази любов, използва инструментите като бас кларинет, тромпети, тромбони, туба. Аз мисля, че чисто музикално той категорично е постигнал този контраст между любов и агресия, коментира Владимир Бошнаков.
ЗА ВЛАДИМИР БОШНАКОВ
Завършва през 1990 г. музикалното училище "Панайот Пипков" в родния си град Плевен и през 1995 г. се дипломира като магистър по хорово дирижиране и кларинет в Национална музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" - София. В периода 1999-2001 г. специализира оперно-симфонично дирижиране в класа на проф. Васил Казанджиев.
Дебютира на сцената на Плевенската филхармония със солист проф. Петко Радев през 1996 г. Дирижира филхармониите в Плевен, Пловдив, Шумен, Видин, камерния оркестър в Добрич, оперите във Варна, Русе, Стара Загора, Бургас, Благоевград и на сцената на музикално-драматичен театър "Константин Кисимов" във Велико Търново. През 2002-2008 г. с камерния оркестър "Студио Примо" реализира концерти с Васко Василев, Светлин Русев, Йълдъз Ибрахимова, Теодосий Спасов и др.
Артистичен директор е на фестивала "Сцена на вековете" от 2016 година. Осъществява множество гастроли в чужбина в страни като, Австрия, Германия, Люксембург, Холандия, Швейцария и др.
В репертоара му влизат заглавия като "Набуко", "Травиата", "Трубадур", "Аида" на Верди, "Тоска", "Мадам Бътерфлай", "Турандот" на Пучини, "Мария Десислава" на Палашкев Хаджиев, балета на П.И. Чайковски "Спящата красавица" и много други.
/АКМ/
..
/АКМ/
news.modal.header
news.modal.text