site.btaСофийската опера посвещава предстоящата премиера на "Ариадна на Наксос" на 80-годишнината на Анна Томова-Синтова

Софийската опера посвещава предстоящата премиера на "Ариадна на Наксос" на 80-годишнината на Анна Томова-Синтова
Софийската опера посвещава предстоящата премиера на "Ариадна на Наксос" на 80-годишнината на Анна Томова-Синтова

EZ 11:34:01 29-10-2021
AK1129EZ.009
Култура - музика - Софийска опера - премиера - Анна Томова-Синтова

Софийската опера посвещава предстоящата премиера на "Ариадна на Наксос" на 80-годишнината на Анна Томова-Синтова

София, 29 октомври /Даниел Стоянов, БТА/
На 26 ноември е премиерата на "Ариадна на Наксос" от Рихард Щраус. С тази творба първият ни оперен театър продължава традицията да показва на своята сцена шедьоври от творчеството на големия композитор, след като миналата година режисьорът Пламен Карталов постави за първи път у нас "Електра", посочват от Софийската опера.


Новата постановка е свързана с голямата оперна певица Анна Томова-Синтова, която цялото лято на 2021 година подготвя певците за предстоящата премиера.

ПОДГОТОВКАТА

"Имайки зад гърба си огромен опит от контакта с този велик композитор чрез различни негови героини, представени по всички световни сцени под палката на различни големи диригенти - майстори, познавачи на Рихард Щраус, Ариадне бе една особено обичана моя партия. Затова приех спонтанно предложението. Започна усилена, напрегната работа. Разбира се, работата онлайн не може да замени истинския контакт на живо. Но, благодарение на чудесната професионална и техническа подготовка от страна на операта, този контакт се осъществи особено интензивно и аз имах през цялото време чувството, че съм лично в София, в операта", разказва примата.


Премиерата се посвещава на нейния 80-годишен юбилей. Анна Томова-Синтова твърди, че в живота винаги трябва да слушаме сърцето си, да преодоляваме трудностите по нашия път, защото само така човек може да израсне. Според нея епохата ни е страшно материална, но изкуството не може да съществува без капка идеализъм.

РЕЖИСЬОРСКИЯТ ПОГЛЕД

"Музиката в "Ариадна на Наксос" винаги ми прави силно впечатление. Това е завладяваща история в едно действие. Според мен, за да се влезе в естетиката на Щраус, трябва да се започне с тази опера. Там го няма вече експресионистичният стил от "Електра". Ариадна, изоставена от съпруга си Тезей, очаква смъртта. Вместо нея идва любовта в лицето на Бакхус. В едно действие настъпва вълнуваща метаморфоза - между живота и смъртта. Тук либретистът Хуго фон Хофманстал и композиторът Щраус третират темата за втория шанс в живота: дава ли се той, кога и защо?", разказва режисьорът Вера Немирова.


По думите й образите в "Ариадна от Наксос" на пръв поглед са твърде различни. Драматичната, преливаща от мъка Ариадна, на прага на смъртта, е противопоставена на прочутата танцьорка Цербинета и нейната трупа. Всички те са многопластови герои.


"В нашата интерпретация, в персонажите от комедия дел арте се оглеждат уличните артисти, градските издънки от пешеходните зони на днешните градове. С характерните си изпълнения, те са неделима част от пътеводителите, обект за селфита на туристите и гостите на града. Подобно на техните "колеги" от италианските площади на 16-и век, те съществуват от импровизация, здраво "яхнали" духа на своето време, носители на житейската философия за оцеляването. Това ги отличава от представителите на класиката", посочва Немирова.

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:51 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация