site.btaЗа първи път през декември европейците са купували повече електрически, отколкото дизелови автомобили
IF 13:38:01 18-01-2022
SS1334IF.023
Европа - електромобили - продажби
За първи път през декември европейците
са купували повече електрически,
отколкото дизелови автомобили
Лондон, 18 януари /БТА/
През декември за първи път в Европа са били продадени повече електрически, отколкото дизелови автомобили, съобщава в. "Фигаро".
По данни на германския специалист по електромобилите Матиас Шмит, поместени във в. "Файненшъл таймс", през декември в Европа продадените електрически коли са били 176 000, с 6 процента повече в сравнение с предходната година, спрямо 160 000 дизелови автомобила.
Това захласване по колите с нулеви емисии има няколко обяснения, сред които някои правителствени субсидии. Например Германия предлага бонус, който може да достигне 9000 евро. Отпускането на тази премия беше продължено и през тази година в контекста на усилията на канцлера Олаф Шолц да постигне целта за 15 милиона електромобила по германските пътища до 2030 г. Във Франция премията от 6000 евро остава в сила до 1 юли.
От своя страна европейските автомобилостроители насърчиха продажбите на електрически коли през декември, за да намалят въглеродния отпечатък на своя автопарк и да избегнат глоби от Брюксел, припомня "Файненшъл таймс".
Миналата пролет, по време на кризата с веригите за доставки и недостига на чипове, компаниите предпочетоха да произвеждат по-рентабилни модели, основно спортни високопроходими (СУВ).
Въведени бяха и някои мерки срещу термичните двигатели, сред които забраната им за продажба в Европа от 2035 г. или забраната на такъв тип коли в някои големи градове, като Париж, считано от 2030 г.
Освен според Матиас Шмит отдръпването от дизеловите коли е една от последиците от скандала "дизелгейт" през септември 2015 г. В центъра на скандала, германската група "Фолксваген" (Volkswagen) беше принудена още през следващите 30 дни да разработи плановете на електрическия си модел И Де 3 (ID3), който е в продажба от 2020 г. Днес групата е най-големият производител на електромобили в Западна Европа. През 2021 г. тя е продала 310 000 коли с нулеви въглеродни емисии от общо 3,5 милиона продажби.
Интересът на европейците към електромобилите е от полза и за "Тесла" (Tesla), която е продала най-малко 1 милион електрически коли в света през 2021 г. /Росица Николова/
/СС/
SS1334IF.023
Европа - електромобили - продажби
За първи път през декември европейците
са купували повече електрически,
отколкото дизелови автомобили
Лондон, 18 януари /БТА/
През декември за първи път в Европа са били продадени повече електрически, отколкото дизелови автомобили, съобщава в. "Фигаро".
По данни на германския специалист по електромобилите Матиас Шмит, поместени във в. "Файненшъл таймс", през декември в Европа продадените електрически коли са били 176 000, с 6 процента повече в сравнение с предходната година, спрямо 160 000 дизелови автомобила.
Това захласване по колите с нулеви емисии има няколко обяснения, сред които някои правителствени субсидии. Например Германия предлага бонус, който може да достигне 9000 евро. Отпускането на тази премия беше продължено и през тази година в контекста на усилията на канцлера Олаф Шолц да постигне целта за 15 милиона електромобила по германските пътища до 2030 г. Във Франция премията от 6000 евро остава в сила до 1 юли.
От своя страна европейските автомобилостроители насърчиха продажбите на електрически коли през декември, за да намалят въглеродния отпечатък на своя автопарк и да избегнат глоби от Брюксел, припомня "Файненшъл таймс".
Миналата пролет, по време на кризата с веригите за доставки и недостига на чипове, компаниите предпочетоха да произвеждат по-рентабилни модели, основно спортни високопроходими (СУВ).
Въведени бяха и някои мерки срещу термичните двигатели, сред които забраната им за продажба в Европа от 2035 г. или забраната на такъв тип коли в някои големи градове, като Париж, считано от 2030 г.
Освен според Матиас Шмит отдръпването от дизеловите коли е една от последиците от скандала "дизелгейт" през септември 2015 г. В центъра на скандала, германската група "Фолксваген" (Volkswagen) беше принудена още през следващите 30 дни да разработи плановете на електрическия си модел И Де 3 (ID3), който е в продажба от 2020 г. Днес групата е най-големият производител на електромобили в Западна Европа. През 2021 г. тя е продала 310 000 коли с нулеви въглеродни емисии от общо 3,5 милиона продажби.
Интересът на европейците към електромобилите е от полза и за "Тесла" (Tesla), която е продала най-малко 1 милион електрически коли в света през 2021 г. /Росица Николова/
/СС/
news.modal.header
news.modal.text