site.btaЗападните автомобилни компании изостават от азиатските си конкуренти, според консултантската компания "Ърнст енд Янг"


Утвърдените западни автомобилостроители, включително германските автомобилни гиганти, изостават опасно от бързо развиващите се азиатски конкуренти, като някои от тях могат да се сблъскат с въпроси относно дългосрочната си жизнеспособност. Това съобщи консултантската компания "Ърнст енд Янг" (E&Y), цитирана от ДПА.
Автомобилните производители се сблъскват с криза, която според прогнозите на "Ърнст енд Янг" ще се засили тази година, а за някои традиционни производители целият им бизнес модел е заложен на карта, каза автомобилният експерт в консултантската компания Константин Гал.
"Ако печалбите продължат да намаляват, някои автомобилостроители може да се изправят пред въпроси относно оцеляването си. Конкуренцията в индустрията в момента е много сериозна", добави той.
Нов анализ на "Ърнст енд Янг" на приходите за първото тримесечие на 20-те най-големи автомобилни производители в света показва, че германските и американските компании губят позиции както по приходи, така и по печалба, докато азиатските гиганти - особено китайските - регистрират рязък ръст.
Пет от шестте най-печеливши автомобилостроители са от Азия, установява анализът.
Гал предупреди, че слабото търсене, високите разходи и бавното преминаване към електрически превозни средства оказват натиск върху германските производители на автомобили. Към проблемите им се добавя и спадът на пазарния дял в Китай, където местните марки все повече изместват западните.
Напрежението на американския пазар също оказва силно влияние. Новите мита от 25 на сто, въведени през април от президента Доналд Тръмп, биха могли да доведат до загуби за милиарди долари от двете страни на Атлантика, каза Гал.
Това допълнително ще увеличи дистанцията с китайските конкуренти, които не са изложени на американския пазар, добави той.
Няколко производители на автомобили и доставчици вече обявиха планове за намаляване на разходите, но Гал каза, че само това няма да е достатъчно. "Западните автомобилни производители трябва напълно да се променят", отбеляза той.
Европейската автомобилна индустрия "не е вечна" и се намира в "много тревожна" ситуация, заяви днес и Люк Шател, председател на "Автомобилна платформа" (PFA), която представлява френските автомобилостроители и основните доставчици на автомобилно оборудване, цитиран от Франс прес. Той призова за "гъвкавост" по отношение на задълженията за намаляване на емисиите въглероден диоксид.
"Много съм притеснен за развитието на автомобилнатa индустрия в Европа, защото тя не е вечна и не е защитена срещу китайските производители, които правят висококачествени и евтини автомобили", заяви Люк Шател пред радио Ер Ем Се.
През май пазарът на нови автомобили във Франция се е свил с 12 на сто, което е петият пореден месец на спад.
"Потъваме по някакъв начин в структурна криза, тъй като потребителите са несигурни и отлагат решението си за покупка", твърди председателят на автомобилното лоби.
Според него това е "много тревожна" ситуация, която секторът трябва да свърже с "трудния преход" към изцяло електрически автомобили.
Люк Шател е на мнение, че крайният срок - 2035 г. за забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европейския съюз, е "недостижим" в настоящия момент. За тази цел е "необходима по-голяма гъвкавост и доверие в иновациите и технологиите".
Някои членове на Европейския парламент вече заявиха, че също биха се застъпили за преразглеждане на този краен срок.
В началото на май евродепутатите одобриха облекчаване на правилата, наложени на производителите на автомобили по отношение на въглеродните емисии, за да се избегнат глоби през 2025 г., припомня АФП.
/ВЙ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина