site.btaЖеневското изложение за луксозни часовници отваря врати на фона на спад на продажбите

Женевското изложение за луксозни часовници отваря врати на фона на спад на продажбите
Женевското изложение за луксозни часовници отваря врати на фона на спад на продажбите
Снимка: Cyril Zingaro/AP Images for KEYSTONE

Обстановката на започналото днес изложение за луксозни часовници в Женева е изпълнена с несигурност заради предизвиканите от действията на американския президент Доналд Тръмп сътресения на фондовия пазар в САЩ, предаде Франс прес. Това може да намали ентусиазма на американските потребители и да допринесе за охлаждането на китайския пазар, допълва агенцията.

До 7 април 60 марки ще участват на изложението "Часовници и чудеса" (Watches & Wonders), което всяка година посреща най-престижните марки бижута и часовници на брега на Женевското езеро.

"Булгари" (Bulgari), една от най-големите марки на френския гигант в луксозния сегмент Ел Ве Ем Аш (LVMH), ще участва за първи път и ще представи новите си продукти наред с колоси на швейцарската часовникарска индустрия като "Ролекс" (Rolex) и "Патек Филип" (Patek Philippe), както и с най-големите луксозни и бижутерски къщи, сред които "Картие" (Cartier) и "Ван Клиф енд Арпелс" (Van Cleef & Arpels, собственост на швейцарската група "Ришмон" - Richemont), "Шанел" (Chanel) и "Ермес" (Hermes).

Изложението, което миналата година привлече 49 000 посетители, първоначално ще бъде резервирано само за търговци на дребно и професионалисти в областта на луксозните стоки в продължение на четири дни, преди да отвори врати за широката публика от събота. Събитието се следи отблизо от финансовите анализатори и експертите по луксозни стоки, които го посещават, за да оценят състоянието на сектора.

Целта им е да уловят предупредителни сигнали за възможни трудности и да не се заслепяват от блестящите циферблати с диаманти на часовници с множество усложнения, някои от които се продават за повече от 1 милион евро.

След като три поредни години на рекордни продажби износът на швейцарски часовници се е свил с 2,8 на сто през 2024 г. до 26 милиарда швейцарски франка (27,2 милиарда евро), най-вече заради спада с над 25 на сто в Китай, сочат статистическите данни на браншовата федерация.

Въпреки това часовниците, чиято експортна цена надвишава 3000 швейцарски франка (3143 евро) отбелязват ръст от 1 на сто за разлика от по-ниските ценови диапазони, които бележат спад с 15,6 на сто. Износът на швейцарски часовници се увеличил и за Япония (7,8  на сто) и САЩ (5 на сто), които са водещ пазари за швейцарските часовници и са помогнали да се ограничи спадът в Китай.

И ако износът през януари, нараснал с 4,1 на сто загатна за подем, то тази положителна тенденция е помрачена от данните за февруари, когато се е понижил с 8,2 на сто в "несигурна обстановка" на всички основни пазари, включително в САЩ, които бяха двигател на растежа на часовникарската индустрия през последните четири години.

Анализаторът на Цюрихската кантонална банка Патрик Швендиман подчерта неотдавна, че случващото се на борсовите пазари в САЩ "би могло да спре потреблението на луксозни стоки след бума през последните години". 

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:15 на 05.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация