site.btaПотребителското доверие в САЩ спада за четвърти пореден месец, достигайки 12-месечен минимум


Потребителското доверие в САЩ спада за четвърти пореден месец, като достига 12-годишен минимум заради безпокойството на американците за финансовото им бъдеще на фона на нарастващите опасения за митата и инфлацията, предаде Асошиейтед прес.
"Конфърънс борд" (Conference Board) съобщи днес, че неговият индекс на потребителското доверие се е понижил със 7,2 пункта през март до 92,9 пункта. Анализаторите очакваха спад от 94,5 пункта, според проучване на "ФактСет" (FactSet).
Измерителят за краткосрочните очаквания на американците за доходите, бизнеса и пазара на труда е намалял с 9,6 пункта до 65,2 пункта, което е най-ниското нивот от 12 години, според доклада на "Конфърънс борд".
Бизнес организацията уточни, че всяка стойност под 80 пункта е сигнал за потенциална рецесия в близко бъдеще.
Мнението на потребителите за текущата ситуация се е понижило с 3,6 пункта до 134,5 пункта.
Индексът на потребителското доверие измерва оценката на американците за текущите икономически условия и перспективата за идните шест месеца.
Потребителските разходи сформират около две трети от икономическата активност в САЩ и са следени внимателно от икономистите, за да разберат как се чувстват американските потребители.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text