site.btaВлизането в еврозоната ще подобри качеството на работа на институциите у нас, посочи зам.-министърът на финансите Методи Методиев

Влизането в еврозоната ще подобри качеството на работа на институциите у нас, посочи зам.-министърът на финансите Методи Методиев
Влизането в еврозоната ще подобри качеството на работа на институциите у нас, посочи зам.-министърът на финансите Методи Методиев
БТА, София (25 март 2025) Националният борд по туризъм (НБТ) е домакин на дискусия "Българският туризъм и присъединяването на България към еврозоната". Дискусията се провежда в NV Tower и е под патронажа на министъра на туризма Мирослав Боршош и с институционалното партньорство на ресорното министерство. На снимката: зам.-министърът на финансите Методи Методиев.Снимка: Благой Кирилов/БТА (ПК)

Един от положителните ефекти от членството на България в еврозоната ще бъде подобряване на качеството на работа на институциите у нас. Това посочи заместник-министърът на финансите Методи Методиев по време на дискусия на тема "Българският туризъм и присъединяването на България към еврозоната", която се провежда днес в NV Tower, София. Организатор на дискусията е Националният борд по туризъм, като събитието е под патронажа на министъра на туризма Мирослав Боршош и с институционалното партньорство на Министерство на туризма.

По думите на Методиев, разговорът относно членството на България в еврозоната трябва да бъде изместен от дебата какви са ползите и разходите от приемането на еврото, тъй като академичната литератира и емпиричните анализи ясно показват, че ползите са доста повече, отколкото потенциалните разходи.

Според него дебатът относно членството в еврозоната трябва да бъде фокусиран върху три основни аспекта, за да се постигне по-качествена комуникация с обществото по темата. Трите аспекта включват конкретните практически действия за разгръщане на комуникацията с обществото, адресирането на заигравките със страховете на хората относно покачване на цени и така наречената институционална конвергенция.

По думите на Методиев, освен чисто икономическите и финансови ползи за България при влизането в еврозоната, има и положителни ефекти от гледна точка на т. нар институционална конвергенция.

"Тоест качеството на институциите, което би следвало при равни други обстоятелства да се подобри при влизането на България при т.нар. най-тесен кръг на държавите членки на ЕС, а именно това е еврозоната", каза Методиев.

Тези ефекти се потвърждават от изследвания на Международния валутен фонд, Световната банка, както и от скорошно изследване на Съвета за икономически анализи, посочи той.

По думите му влизането в еврозоната би дало един много по-положителен тласък от гледна точка на самото качество, интегритет и цялостната рамка на работа на институциите.

В контекста на този очакван положителен ефект, Методиев посочи, че целият процес за влизане в еврозоната, Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) и преди това в ERM II (европейския валутно-курсов механизъм - бел. авт.) е бил на база аганжименти на България за реформи.

"Тази тема също в нашата държава стана нарицателно, т.е. "реформи" стана лоша дума, но всъщност това, което трябва да се отбележи и то се разпознава както от Европейската комисия, Европейската централна банка, така и от агенциите за кредитен рейтинг, от ОИСР, че всъщност от 2018 година насам ние извършихме страхотно много положителни реформи, както в сферата на банковия и небанковия сектор, които бяха поети като аганжимент от нашата държава, за да стигнем до тук", каза още Методиев.

Според него туристическият сектор може да играе важна роля в комуникационната и информационна кампания, насочена към обществото, тъй като според оценки на Министерство на финансите, едни от най-положителните ефекти от приемането на еврото се очаква да се систематизират в сектора на туризма.

Комуникационната стратегия относно еврозоната предвижда разгръщане под формата на над 100 събития в цяла България, роудшоу в 28-те основни областни центрове, събития по Черноморието и планинските региони.

В момента част от обществените поръчки вече са обявени, част от другите обществени поръчки предстои да бъдат обявени в следващите няколко седмици, поясни зам.-министърът.

"Надявам се някъде към края на пролетта, началото на лятото да можем да разгърнем в целия мащаб комуникационната кампания", каза Методиев.

/ИЦ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:03 на 26.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация