site.btaВ Перник ресторантьорите подкрепят националния протест, но те самите не се включиха в него


Ресторантьорите в Перник са солидарни с колегите си от цялата страна, но те самите не се включиха в него, коментираха за БТА.
В миньорския град няма единна организация, която да ги обединява.
Денис Александров е собственик на ресторант в Перник. На въпроса дали подкрепя протеста Александров отговори, че ако го подкрепя ще е на него в столицата, но в случая не е. Ресторантьорът припомни преди години, по време на ковид пандемията, че също са се организирали протести, с тях обаче, нищо не се е променило. "Не мога да дам мнение дали сега нещо ще се промени", категоричен е Денис Александров.
Той е на мнение, че тези 20 процента ДДС, с които ще се увеличи самата ставка, биха ощетили единствено крайния потребител. Александров добави, че тази година има увеличение на осигуровките, увеличение на заплатите, електроенергията е на по – висока цена. Това ще доведе и до увеличение на ценоразписа в ресторанта.
Добре е да има единна организация, но в град като Перник е трудно да се обединят представителите на бранша под една шапка. "Редно е да си помагаме и да решаваме проблемите на бизнеса заедно, но не виждам как ще се получи. Много сме разединени", категоричен е Денис Александров.
Борис Попов също е собственик на ресторант в Перник. Той също не е присъствал на протестните действия в столицата, но подкрепя колегите си от страната.
Попов е на мнение, че 20 процентната ставка няма да повлияе добре. "Ние все пак си плащаме данъците. За всяко едно нещо пускаме касова бележка, взимаме фактури. Ние не крадем държавата", коментира още той.
Ресторантьорът допълни, че всичките работници в неговите обекти са осигурени, а той се определя като коректен работодател. Той добави, че работа на държавните институции е да следят за порочни практики в този бизнес. Попов каза, че в малките градове се знаят некоректните собственици и е лесно да се установят нарушителите.
Той е на мнение, че вместо да се вдига на двадесет процента ставката, тези пари да бъдат дадени на персонала, в противен случай ще е трудно да бъде увеличена работната заплата в бранша. "При тази инфлация ни се налага да актуализираме работните заплати на персонала ни. Доставените цени вече не се различават с тези в магазините. Това, което получава крайният клиент е съвкупност от услуги и стоки, които по веригата зависят от много хора", коментира още Борис Попов.
Той добави, че в много европейски държави ДДС ставката е намалена. "В Германия беше 9 процента, вдигнаха я на 19, а сега я свалиха на 7 на сто", съобщи още Попов.
Проблем в Перник е липсата на единство в ресторантьорския бранш, коментира темата Борис Попов. Той допълни, че многократно са били правени опити от страна на собствениците на бизнес в сферата, но липсата на организация и разбирателство е слагало край на сдруженията.
/СЛС/
news.modal.header
news.modal.text