site.btaМинистерството на туризма и АБТТА ще работят по съвместни инициативи за засилване на конкурентоспособността и гарантиране на стабилността на сектора

Министерството на туризма и АБТТА ще работят по съвместни инициативи за засилване на конкурентоспособността и гарантиране на стабилността на сектора
Министерството на туризма и АБТТА ще работят по съвместни инициативи за засилване на конкурентоспособността и гарантиране на стабилността на сектора
Снимка: Министерство на туризма

Министърът на туризма Мирослав Боршош проведе работна среща с новоизбрания председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) Петър Стоянов. Двамата обсъдиха възможностите за по-тясно партньорство между Министерството на туризма и АБТТА, както и ключови въпроси, свързани с развитието на сектора и функциите по надзор върху дейността му, съобщиха от Министерството.

В рамките на разговора бяха засегнати теми като създаване на работещ механизъм, който да осигурява по-голяма финансова стабилност и защита в сектора, съвместни усилия за утвърждаване на България като конкурентна туристическа дестинация, мерки за насърчаване на устойчив туризъм, подобряването на бизнес средата за туроператорите и агенциите, диалога между бранша и контролния орган, както и мерки за повишаване ефективността на регулациите в сектора.

"Министерството на туризма и браншовите организации трябва да работят в синхрон, защото само така можем да гарантираме устойчивото развитие на сектора. България има огромен потенциал, който трябва да разгърнем заедно - с ясни политики, диалог и взаимна подкрепа. Туроператорите и туристическите агенции са ключов двигател за привличането на повече туристи и развитието на нови туристически продукти", заяви министър Мирослав Боршош.

Петър Стоянов подчерта ангажимента на АБТТА да бъде активен партньор в процеса на усъвършенстване на регулациите и добрите практики в бранша, както и в популяризирането на България на международните пазари.

Двамата обсъдиха създаването на по-модерен облик и развитието на националния туристически бранд "България". Акцент беше поставен и върху нуждата от дългосрочна маркетингова стратегия с отделни кампании за различните форми на туризъм, включително чрез медийни прояви и сътрудничество с инфлуенсъри.

Двете страни се договориха за бъдещи съвместни инициативи, които да засилят конкурентоспособността на българския туризъм и да гарантират стабилността на сектора.

В началото на март, в интервю за БТА, председателят на АБТТА каза, че ще предложи на министър Боршош да бъде очертана кампания с участието на браншовите организации, както и на инфлуенсъри, с която да се покаже, че ролята на туроператора е да бъде най-добрият помощник при организирането на пътуванията ни и да отправи предупреждение, че изборът на нерегламентирани фирми, предлагащи такива услуги, крие риск за парите ни. Успоредно с това трябва да бъдат разписани и законодателни промени в посока повишаване на ефективността на контрола на специализираните органи, посочи тогава Петър Стоянов.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:55 на 12.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация