site.btaДържавната агенция за метрологичен и технически надзор започва проверки в страната по повод Световния ден на потребителя

Държавната агенция за метрологичен и технически надзор започва проверки в страната по повод Световния ден на потребителя
Държавната агенция за метрологичен и технически надзор започва проверки в страната по повод Световния ден на потребителя
Снимка: Валентина Стоева/БТА, архив

Главна дирекция "Надзор на пазара" (ГДНП) при Държавна агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН), започва от 11 март национална кампания "Ден на потребителя 2025 г." под егидата на Министерството на икономиката и индустрията за шестнадесета поредна година по повод 15 март – Световния ден на потребителя, съобщиха от Агенцията. 

Тази година в рамките на кампанията ще бъдат проверени следните категории продукти: играчки, лични предпазни средства, машини, радиосъоръжения, електрически продукти, пиротехнически изделия, съоръжения под налягане, строителни продукти и др.  В рамките на същата кампания миналата година бяха проверени същите групи стоки, сочи справка в ДАМТН.

Кампанията има за цел проверка за наличие на инструкция за употреба на продуктите на български език, за които същата е задължителна. Инструкцията за употреба е от съществено значение за правилното и безопасно боравене с продукта от страна на потребителите, напомнят от Агенцията.

При проверките вниманието на инспекторите от ГДНП ще бъде насочено както към наличието на инструкция за употреба на български език, така и към установяване наличието на маркировка за съответствие СЕ, на наименованието и адреса на производителя и вносителя, декларацията за съответствие, когато се изисква да придружава продукта .

В резултат на проверките и направените сравнения между проведените кампании от предходни години се забелязва тенденцията на трайно намаляване на нарушенията за продукти без инструкция на български продукт, предлагани на нашия пазар, изтъкват от Агенцията и в този смисъл отчитат, че ефектът е положителен за потребителите.

Проверките от ДАМТН ще продължават и след периода на кампанията с цел осигуряване на максимална защита на потребителите от несъответстващи и опасни продукти на пазара, които крият риск при употребата им.

За първи път празникът е отбелязан на 15 март 1983 г. и оттогава става важна дата за потребителските организации в цял свят. Две години по-късно, на 9 април 1985 година, общото събрание на Организацията на обединените нации одобрява идеята той да стане Световен ден за защита на потребителите. В България се чества от 1991 г.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:30 на 10.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация