site.bta"Прада" отчита двуцифрен растеж през 2024 г. на фона на вероятното придобиване на "Версаче"


"Прада груп" (Prada Group) обяви днес двуцифрен растеж за четвърта поредна година, който позволява на модната къща да се противопостави на кризата в луксозния сектор на фона на разговорите за възможно придобиване на "Версаче" (Versace), предаде Асошиейтед прес.
Гигантът в луксозния сектор, която е собственик на модните марки "Прада" и "Миу Миу" (Miu Miu), както и на обувките "Чърчис" (Church's), е отчел ръст на приходите от 17 на сто до 5,4 млрд. евро през миналата година спрямо 4,7 млрд. евро през 2023 г. Продажбите на дребно са се увеличили с 18 на сто до 4,6 млрд. евро през периода.
Марката "Прада", на която се пада по-голямата част от приходите, отчете солиден ръст на продажбите от 4 на сто, докато при "Миу Миу" те почти са се удвоили. Резултатите на "Прада груп" не съответстват на пазарните тенденции, тъй като луксозният сектор като цяло се сви през миналата година за първи път от Голямата рецесия.
"Този успех подчертава трайната приложимост на нашите марки, която се дължи на непоколебимия фокус върху продуктовите иновации, качеството, изработката и уникалната способност да улавяме изискванията на съвременността", заяви председателят на "Прада груп" Патрицио Бертели.
"Прада" проучва възможността за придобиване на конкурентната марка "Версаче", която от 2018 г. е собственост на американската група "Капри холдинг" (Capri Holding), включваща "Майкъл Корс" (Michael Kors) и "Джими Чу" (Jimmy Choo)
"Мисля, че този въпрос стои пред всеки", заяви Миуча Прада след представянето на колекцията на "Прада" за есен-зима 2025-26 г. миналата седмица.
Италианските медии съобщиха, че продажбата ще оцени "Версаче" на 1,5 млрд. евро, което е значителна отстъпка от сумата от 2 млрд. долара, платена от "Капри холдинг". Сегашният собственик се бори да промени позиционирането на този флагман на италианската мода, който е основан през 1978 г. и вече повече от 20 години е под творческото ръководство на Донатела Версаче.
Лука Солка, анализатор на луксозния сектор в "Бернщайн" (Bernstein), заяви, че "Прада" "може би получава "Версаче" на ниска цена", като отбеляза, че Версаче е световноизвестен бранд, който допълва съществуващите марки на "Прада". Според него обаче има пречки пред успешното придобиване.
"Прада“ има много лош опит в областта на сливанията и придобиванията", каза той. "За възраждането на "Версаче" са необходими много пари, компетентност, внимание от страна на ръководството и краткосрочни саможертви", каза Солка.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text