site.btaВ интернет магазините потребителите все по-често търсят най-доброто, вместо най-евтиното, отчита проучване на "Гроу Изи"

В интернет магазините потребителите все по-често търсят най-доброто, вместо най-евтиното, отчита проучване на "Гроу Изи"
В интернет магазините потребителите все по-често търсят най-доброто, вместо най-евтиното, отчита проучване на "Гроу Изи"
Снимка: Цветомир Петров/БТА, архив

Традиционните начини за интернет продажби вече не работят като потребителите внимателно проучват и сравняват преди да купят нещо, пишат от българската дигитална агенция "Гроу Изи" (Grow Easy). 

Клиентите все по-често търсят най-доброто, вместо най-евтиното и са по-склонни да се откажат от първоначалния си избор, ако видят добър втори вариант или получат безплатно предложение. „Тези промени са многопластови и тепърва ще засягат по много начини онлайн търговците. Изграждането на общности около даден интернет магазин занапред ще става по-трудно, тъй като потребителите все по-често ще прескачат от един бранд, към друг в процеса на проучване и финален избор. А това отваря нови възможности за бизнесите да привлекат интерес чрез стратегическо присъствие в търсачките“ казва Кристиан Миленов, технически директор  н Grow Easy.
 
Има тенденция за намаляващата лоялност на клиентите към конкретни сайтове. Днешните потребители разглеждат повече възможности за покупка. 30 на сто  от хората са готови да се откажат от първоначалния си избор ако им бъде предоставен втори вариант. Този показател нараства до 70 на сто, ако друг  търговец им предложи нещо безплатно, посочват от агенцията.
 
Като цяло, потребителите са все по-склонни да купуват от марки, които постоянно се появяват в резултатите от търсенето, което подчертава значението на рекламата и на дигиталния маркетинг. Нов играч в даден онлайн сегмент би могъл да навлезе относително лесно, ако използва правилните инструменти за позициониране, смятат експертите от агенцията.
 
Препоръките от други хора си остават водещ източник на нови потенциални клиенти (65 на сто), което превръща управлението на онлайн репутацията в ключов фактор  успех. 

 Търсенето по фрази като "най-доброто / най-добрия" постепенно изпреварва това по думи като "евтино / евтин".  Това може да ограничи  ценовите войни между онлайн магазини в бъдеще, както и намаляване влиянието на някои дискаунтъри (вериги магазини, които предлагат по-ниски цени в определени периоди  - бел. ред.), които разчитат основно на това предимство, отчитат от агенцията.
 
"Времето, когато можеше просто да създадеш сайт и да се възползваш от нарастващото търсене, обирайки плодовете на тази интернет революция, отдавна отмина. Потребителите вече имат много по-голям избор от възможности, търсят и проучват повече, и оценяват по-критично всяко предложение", добавя още Кристиан Миленов.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:16 на 22.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация