site.btaНа този етап не се предвиждат допълнителни средства, както и промяна на срока за изграждането на обхода на град Бяла, каза министър Иван Иванов


Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов съобщи по време на парламентарния контрол, че на този етап не се предвиждат допълнителни средства, както и промяна на срока за изграждането на обхода на град Бяла. Не са предявени такива искания и претенции, допълни той в отговор на въпрос на депутата Иван Белчев от ПП-ДБ за строителството на автомагистрала "Русе - Велико Търново" и проблеми с льосови почви и предстоящи действия.
Министърът съобщи, че в бюджетната прогноза за 2025 г. са предвидени средства за изпълнението на магистралата от км 0+400 до км 76+040. Индикативният срок за обявяване на обществената поръчка за участък 3 Бяла - Велико Търново е март 2025 г. В момента този участък не е включен в програма "Транспортна свързаност" и финансирането ще е от държавния бюджет, каза министърът.
Иванов изтъкна, че в част "Геология" от идейния проект за участък 1 Русе - Бяла, от километър 0+400 до километър 40+640 и за участък 2 обход на град Бяла от километър 40+640 до километър 76+040, е посочено наличието на льосови почви, което, по думите на министъра, е неизбежно, защото такъв е регионът. Той изтъкна, че в идейния проект не са конкретизирани дейности по тяхното уплътняване. В техническите проекти за тези два участъка от магистрала Русе - Велико Търново са предвидени високи насипи. Във връзка със спецификата на льосовите почви в отсечката при обхода на Бяла се разработва опитен участък за импулсно уплътняване на земната основа и начин на влагането на льоса в насипното тяло посредством обработка с различни свързващи вещества, обясни министърът. На базата на резултатите от него ще се предприемат последващи действия, допълни Иванов.
Той напомни, че е посетил обекта и допълни, че опитите в част от този участък са били обнадеждаващи, и изрази надежда лабораториите да дадат положителна оценка за този метод. Ако това не се случи, ще трябва да се прибегне до съоръжение в целия участък, каза министърът и допълни, че това е много скъпо като изграждане и поддръжка.
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text