site.btaПарламентарната комисия по регионална политика не прие на първо четене предложенията за промени в Закона за пътищата, внесени от "Възраждане"

Парламентарната комисия по регионална политика не прие на първо четене предложенията за промени в Закона за пътищата, внесени от "Възраждане"
Парламентарната комисия по регионална политика не прие на първо четене предложенията за промени в Закона за пътищата, внесени от "Възраждане"
Снимка: Милена Стойкова/БТА, архив

Парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление не прие на първо четене Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за пътищата, внесен на 18 декември 2024 г. от Костадин Костадинов от ПГ на "Възраждане" и от група народни представители.

Законопроектът беше представен от Климент Шопов. Насочеността на проектозакона преди всичко има превантивен характер, за да бъде намален броят на катастрофите и на пострадалите при тях, посочват вносителите му. С негова помощ се цели усъвършенстване на обществените отношения, възникващи в процеса на пътното движение, участниците в него и структурите, имащи влияние върху пътната инфраструктура.

В законопроекта се предлага да бъде разписано, че пътната мрежа и пътната инфраструктура осигуряват националната сигурност на страната, на живота и здравето на участниците в движението, гарантират бърз и качествен транспорт, опазват имуществото на юридическите и физическите лица, предпазват околната среда от замърсяване от моторните превозни средства и намаляват броя на пътнотранспортните произшествия и последиците от тях.  За изпълнението на тези цели проектирането, изграждането, експлоатацията, поддръжката и ремонта на пътната мрежа и пътната инфраструктура се осъществява съобразно транспортните и социалните потребности на обществото, инфраструктурата на населените места и изискванията в нормативните актове.

С промените в нормативния акт се предлага собствениците и администрацията, обслужваща пътната мрежа и пътната инфраструктура, да дължат обезщетение за нанесени имуществени и неимуществени вреди на участниците в движението поради несъвършенства и/или дефекти на пътната мрежа и пътната инфраструктура.

Държавата и общините да имат право на регресен иск срещу представителите и ръководителите на администрацията, обслужваща пътната мрежа и пътната инфраструктура, която е отговорна за нейното привеждане в съответствие с нормативните изисквания, но поради бездействието й са произлезли имуществени и неимуществени вреди, се предлага още в проекта на нормативен акт.

Вносителите на проектозакона предлагат задължително да се изграждат системи за допълнително осветление, работещо в тъмната част на денонощието и при намалена видимост, на пътни възли между автомагистрали, между автомагистрали и други видове пътища, както и между пътища, които са различни от автомагистрали, когато среднодневната годишна интензивност на движението е повече от 5000 моторни превозни средства на денонощие, както и на кръстовища при интензивност повече от 3000 коли на денонощие.

Редът за проектиране, строителство, експлоатация, поддръжка, ремонт и финансиране на съоръженията да се определя с наредба на Министерския съвет, предлагат още вносителите на проектозакона.

 

/ПИП/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:36 на 21.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация